annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Digibox naar pc

Topic gestart op: 31-01-20 13h30

Antwoorden: 10 antwoorden

raskit
Veteraan verkenner

Digibox naar pc

Is er een mogelijkheid om opnames van de digibox over te zetten naar de pc?

 

Alvast bedankt.

Labels (2)
10 ANTWOORDEN 10
Surfer
Ervaren genezer

We hadden een tijdje geleden, een test gedaan om opnames van de digicorder naar de pc te kopiëren en die dan te bewaren. Dat was met een programma en hardware en het heette Dazzle. Dazzle is eigenlijk om video's op DVD te zetten, verloren opnames van camcorders, H8, enz...

Wat ik kan zeggen is:

* Voordeel: Het een gemakkelijke alternatief was ter vervanging van de decoder en je kan het ook live van de TV opnemen op pc.

* Nadeel: Het vergt ontzettend veel geheugen van de pc en het maakt grote bestanden op de pc.

Conclusie: Dit pakket 'Dazzle' is erg prijzig 'dan enkele jaren' en is het de moeite waard?

 

Dazzle link (Engels)https://www.pinnaclesys.com/en/products/dazzle/dvd-recorder-hd/

 

- Nu anno 2020, wordt tegenwoordig alles in de cloud opgenomen, maar je hebt het niet op HD.

Misschien een tip: Is er geen USB ingang op de digibox, waarop je een usb stick kan aansluiten? Een ideehulp?

raskit
Veteraan verkenner

Het is enkel om een paar opnames bij te houden als ik zou overschakelen op love duo, dus dat is sowieso niet de moeite om aan te schaffen.

Juist, die usb wou ik ook nog proberen, gebeurt enkel niks en kan in het menu ook niets terugvinden. Als ik online iets zoek zie ik vooral dat die usb-poort wordt gebruikt door de technieker als er iets mis is...

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Ik denk mee; is er bij jouw thuis nog ergens een DVD recorder van de jaren stillekes? 

Heb je op het internet gezocht naar programma's die gratis zijn en waarvan je er kan gebruik maken om verloren video's op pc te zetten?

raskit
Veteraan verkenner

Wel wat gezocht ja maar niets gevonden.

Pc doet ook niets als ik de digibox aansluit op de pc.

 

DVD-speler wel maar geen recorder 🙂  Dat heb ik ook al een paar keer gevonden als resultaat, wat blijkbaar het enige is wat werkt.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen