Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Ervaren verkenner

Foutmelding Orange TV app: Geen decoder gevonden op netwerk

OPGELOST

Hallo, 

Soms kan ik via de Orange tv app geen opnames instellen omdat de decoder niet gevonden wordt op het netwerk, terwijl alles juist ingesteld staat (een uur geleden ging alles wel nog).

Heeft er nog iemand dit probleem? 

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Highlighted
Leidende sjamaan

Ik veronderstel dat het rechtstreeks op de TV wel gaat? Of ook niet?

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

Ondertussen is het opgelost, de decoder moest (weeral) gereset worden. Loopt regelmatig vast blijkbaar... 

 

Highlighted
Leidende sjamaan

Fijn dat het opgelost is. Alleen jammer dat het alweer een reboot vereiste, dat zou toch niet mogen ....

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

Vind ik ook, vorige zaterdag ben ik een opname deels verloren omdat de decoder ook blokkeerde. Kon totaal niks meer doen, eerst een paar seconden ruis, daarna zwart scherm. Enige oplossing was de stekker uittrekken en herstarten. 

0 pluimen
Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer


MaximeV schreef:

Hallo, 

Soms kan ik via de Orange tv app geen opnames instellen omdat de decoder niet gevonden wordt op het netwerk, terwijl alles juist ingesteld staat (een uur geleden ging alles wel nog).

Heeft er nog iemand dit probleem? 


Ben je verbonden met de netwerkkabel of via Wi-Fi?  Indien het Wi-Fi is, zou het kunnen zijn dat je decoder op het randje van de Wi-Fi dekking in huis zit en dat hij daardoor netwerk verliest.

Highlighted
Ervaren verkenner

Verbinding is met netwerkkabel, het probleem was dat de decoder weer vastgelopen was en opnieuw moest gereset worden (stekker er uit en terug in).

0 pluimen
Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Ah, mag ik je aanraden om met de klantendienst eens contact op te nemen en eerder over het decoder probleem te hebben?


Highlighted
Aspirant scout

Zelfde probleem hier.  Geen decoder gevonden op het netwerk.  Tot voor kort werkte dit vlekkeloos.  Alles eens nagekeken :

- internetverbinding decoder uitstekend via vaste verbinding met router verbonden aan modem orange (wifi orange staat uit, wifi via eigen Apple airport express)

- 2 apparaten gekoppeld (iphone en ipad)

- 1 apparaat ontkoppeld en terug gekoppeld : geen resultaat

- resetten door stroom uitschakelen : geen resultaat

- modem orange resetten : geen resultaat

Iemand suggesties ?

0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

Ik heb dit probleem niet meer gehad sinds ik een nieuwe decoder heb gekregen. Een tijdje geleden ging er een reeks decoders de ronde die een productiefout hadden (wist de technieker mij te vertellen).

Je zou eens moeten kijken of jouw decoder ook een serienummer heeft dat begint met het nummer 281... Dit is de reeks decoders met die fout. Dit nummer staat op de onderkant van de decoder .

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen