annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen Nederlandse commerciële zenders via de kabel/Orange!

Topic gestart op: 28-04-22 19h11

Antwoorden: 5 antwoorden

digiboy40
Leidende verkenner

Geen Nederlandse commerciële zenders via de kabel/Orange!

Sedert 2016 kijk ik met een officieel abonnement (via Canal Digitaal) naar de Commerciële Nederlandse Tv zenders (RTL4-5-7-8, Veronica, SBS6-9, Net5, Film1...) via Satelliet en via de APP. Na 40 jaar nog steeds geen Nederlandse TV zenders te bespeuren in Vlaanderen. Geen rechten zeggen ze...klopt niet want ik heb een Officieel abonnement en betaal dus de rechten. Wel Arabische zenders via Orange/Kabel maar geen Nederlandse zenders...onlogisch! Dus dan maar verder kijken via Satelliet:)

Labels (1)
5 ANTWOORDEN 5
kdh85
Gewaardeerd verkenner

Waarom kom jij op elk forum dat met tv te maken heeft, spammen over het feit dat je satelliet-tv en de NL commerciële zenders hebt? Je doet dit al jaren (wss sinds 2016) 😉. Ik vraag mij af wat je wil bereiken... 

Deze zenders zullen nooit naar Vlaanderen komen. Hier is ook geen vraag naar. Alle commerciële zenders zijn quasi gelijk. Dezelfde Amerikaanse films/series & dezelfde programma's in een NL ipv Vlaamse jasje. 

En moest je het nog niet door hebben: Lineaire tv is stervende. On demand & streaming zal blijven groeien ten koste van de Lineaire tv zenders. 

Julianv
Aspirant verkenner

Ik denk niet dat ze de rechten hebben om alle nederlandse zenders uit te zenden nog een fijne dag!

patrick2
Wijze
Wijze

@digiboy40 

Je beredenering hier klopt toch niet want het heeft alles te maken met rechten. 

Een Belgische provider heeft geen rechten om deze zenders uit te zenden via de kabel. De provider kan deze rechten wel kopen als ze dat willen en dan zullen de Nederlandse zenders hiermee akkoord kunnen gaan of niet. Canal Digital heeft deze rechten wel gekocht en kan ze daarom ook uitzenden via satelliet ( ik heb deze ook ). 

Maar moest een provider hier deze rechten kopen wordt je abonnement ook weer duurder want die kosten zullen verrekend worden naar de klant. Dan is ook de vraag hoeveel klanten wachten hierop hoeveel zullen er naar kijken ? Ik acht de kans dat deze groep klein is. 

In Nederland is het precies hetzelfde die zenden geen Belgische zenders uit , behalve de vrije staatstelevisie zenders maar dat is in ons land ook zo. Daar hebben ze ook geen rechten om onze zenders uit te zenden tenzij ze deze ook uitzendrechten ook weer kopen. 

Al met al heeft het dus wel degelijk te maken met de rechten die ze moeten kopen anders kan je niks via de kabel uitzenden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


phil48
Leidende verkenner

Die vrije Nederlandse (staats)zenders kan je enkel via de decoder zien, via de tv-app heb je wel een tiental (alle) Franse tv-zenders, maar niet NPO 1-2-3. Vind ik toch een gemis hoor.

Leden met de meeste pluimen