Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-04-24 08h55
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Sinds een tijdje hebben we problemen met 1 of meerdere zenders van VRT.
(het heeft goed gewerkt)
Er komt dan op het scherm dat er geen signaal is en dat je opnieuw moet zoeken naar zenders.
Ik dacht dat het kwam omdat de coax kabel tussen de muuroutlet en de tv-box uit 2 kabels bestond,
dus heb deze vervangen door 1 kabel .
Maar sindsdien is het probleem er constant.
Ik heb dan maar eens opnieuw zoeken gedaan, en dat geeft een foutmelding weer (zie bijlage).
Op onze 2de tv-box hebben het probleem niet.
Iemand nog dit probleem of hoe het op te lossen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Indien niet beter, de decoders eens wisselen en zien of het probleem meegaat met de decoder
Meegaan = probleem decoder.
Niet meegaan is probleem kabel
Heb dit ook al voorgehad,
Box resetten en terug kanalen scan laten doen dan probleem normaal opgelost
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
De coax was inderdaad op de 0db aangesloten op de NIU, die van de andere TV-box op de 4db.
Ik heb deze dan dan ook aangesloten op de vrije 4db aansluiting.
Helaas nog steeds hetzelfde probleem...
Heb dan Gregory z'n raad toegepast en de TV-box eens gaan aansluiten op de andere tv en coax.
Daar werkte de VRT zender wel.
Dus, het zal dan aan de kabel liggen...
Wonder boven wonder, ik sluit de TV-box terug aan op z'n originele plaats en alles werkt!!!
Haha, slecht contact denk ik
@TomMichiels Wat ook mogelijk is (met name bij de Android decoders) is dat een power off, power on (als je er voor staat, linkse ronde knop achteraan.
Ook al voor gehad, een zender die verdwenen was, en met power off, minuut wachten en terug power on was het verholpen