annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen signaal VRT zenders

Topic gestart op: 07-04-24 08h55

Antwoorden: 7 antwoorden

TomMichiels
Gewaardeerd verkenner

Geen signaal VRT zenders

OPGELOST

Hallo,

Sinds een tijdje hebben we problemen met 1 of meerdere zenders van VRT.
(het heeft goed gewerkt)
Er komt dan op het scherm dat er geen signaal is en dat je opnieuw moet zoeken naar zenders.
Ik dacht dat het kwam omdat de coax kabel tussen de muuroutlet en de tv-box uit 2 kabels bestond,
dus heb deze vervangen door 1 kabel  .
Maar sindsdien is het probleem er constant.
Ik heb dan maar eens opnieuw zoeken gedaan, en dat geeft een foutmelding weer (zie bijlage).

20240405_203701.jpg
Op onze 2de tv-box hebben het probleem niet.

Iemand nog dit probleem of hoe het op te lossen?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Indien niet beter, de decoders eens wisselen en zien of het probleem meegaat met de decoder

Meegaan = probleem decoder.

Niet meegaan is probleem kabel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @TomMichiels ,

Je hebt al een goede stap ondernomen, de coax vervangen tussen de muur en de box. Hierdoor kun je al 1 probleem uitsluiten.

Normaal zou ik zeggen, er zit storing op de dropkabel (de kabel die de woning binnen komt) maar je zegt dat de 2de decoder geen last heeft van dit probleem, dus is het probleem puur bij de eerste box gesitueerd.

Wat je kan doen is: 
1. De aansluiting in de muur(outlet) controleren. Soms kan het zijn dat er hier een probleem is bvb zoals de kabel is losgekomen of afgebroken door ouderdom, de connector waar je de coax in steekt is wat los en geeft slecht contact, etc...

2. De NIU controleren in de garage/berging waar de dropkabel (hoofdkabel) binnenkomt en dan verdeeld wordt naar de modem en de TV's. Dit is een langwerpig zwart toestel waar meerdere coaxkabels op aangesloten zijn. Controleer of alle connectoren goed vast zitten. Als de connector van de TV waar box 1 op aangesloten is bvb los zit dan kan deze slecht signaal doorgeven.

Gregory
Wijze
Wijze

Verder ivm de NIU 

Er is 1 ingang en 5 uitgangen

van de 5 uitgangen is er een gemarkeerd CM (cable modem, bij mij links)

Dan zijn er nog 2 met 4 db en 2 met 0 db

Zou eens zien of eerste box niet aangesloten is op een met 0 db.  Indien zo, zet die dan op een uitgang met 4 db

 

Gregory
Wijze
Wijze

Indien niet beter, de decoders eens wisselen en zien of het probleem meegaat met de decoder

Meegaan = probleem decoder.

Niet meegaan is probleem kabel

Leden met de meeste pluimen