Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-04-24 08h55
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Sinds een tijdje hebben we problemen met 1 of meerdere zenders van VRT.
(het heeft goed gewerkt)
Er komt dan op het scherm dat er geen signaal is en dat je opnieuw moet zoeken naar zenders.
Ik dacht dat het kwam omdat de coax kabel tussen de muuroutlet en de tv-box uit 2 kabels bestond,
dus heb deze vervangen door 1 kabel .
Maar sindsdien is het probleem er constant.
Ik heb dan maar eens opnieuw zoeken gedaan, en dat geeft een foutmelding weer (zie bijlage).
Op onze 2de tv-box hebben het probleem niet.
Iemand nog dit probleem of hoe het op te lossen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Indien niet beter, de decoders eens wisselen en zien of het probleem meegaat met de decoder
Meegaan = probleem decoder.
Niet meegaan is probleem kabel
Dag @TomMichiels ,
Je hebt al een goede stap ondernomen, de coax vervangen tussen de muur en de box. Hierdoor kun je al 1 probleem uitsluiten.
Normaal zou ik zeggen, er zit storing op de dropkabel (de kabel die de woning binnen komt) maar je zegt dat de 2de decoder geen last heeft van dit probleem, dus is het probleem puur bij de eerste box gesitueerd.
Wat je kan doen is:
1. De aansluiting in de muur(outlet) controleren. Soms kan het zijn dat er hier een probleem is bvb zoals de kabel is losgekomen of afgebroken door ouderdom, de connector waar je de coax in steekt is wat los en geeft slecht contact, etc...
2. De NIU controleren in de garage/berging waar de dropkabel (hoofdkabel) binnenkomt en dan verdeeld wordt naar de modem en de TV's. Dit is een langwerpig zwart toestel waar meerdere coaxkabels op aangesloten zijn. Controleer of alle connectoren goed vast zitten. Als de connector van de TV waar box 1 op aangesloten is bvb los zit dan kan deze slecht signaal doorgeven.
Verder ivm de NIU
Er is 1 ingang en 5 uitgangen
van de 5 uitgangen is er een gemarkeerd CM (cable modem, bij mij links)
Dan zijn er nog 2 met 4 db en 2 met 0 db
Zou eens zien of eerste box niet aangesloten is op een met 0 db. Indien zo, zet die dan op een uitgang met 4 db
Indien niet beter, de decoders eens wisselen en zien of het probleem meegaat met de decoder
Meegaan = probleem decoder.
Niet meegaan is probleem kabel