annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen signaal ...

Topic gestart op: 30-11-19 00h49

Antwoorden: 11 antwoorden

Isabeau_ke
Gewaardeerd verkenner

Geen signaal ...

Weet er iemand wat ik juist moet doen ? Wij hebben vandaag de tv verhuisd naar een andere kast en sindsdien deze melding. Kan er mij misschien iemand een foto doorsturen om te kijken of ik alles correct heb ingestoken. Alvast bedankt voor de moeite

( Ik ben hier een leek in 😅 B8E023D7-9581-4EAE-93FD-5EA4F8531847.jpeg

 

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@Isabeau_ke  de kabel tussen de NIU en de decoder is geen internet kabel dat is een coax kabel. Internet kabel zit tussen de deocder en de modem tenzij deze draadloos met de modem verbinding maakt. Dus bekijk die coax kabel eens goed tussen de NIU en de decoder want daar de boosdoener zitten . Ergens is er daar iets niet goed aangesloten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Isabeau_ke 

De coax kabel moet dus vertrekken uit de NIU en toekomen in de decoder. De coax is een ronde kabel met een ronde fiche en een pinneke in het midden. Opgelet, er is een mannelijke en een vrouwelijke kant. Maar als je de kabel niet uit de NIU hebt losgetrokken kan je niet missen.

Het is die kabel die je ook eens rechtsreeks op de TV moet aansluiten om te testen of de analoge zenders wel werken, dat is de boodschap op uw scherm.

De juiste aansluiting om digitaal e kijken is dus: coax van de NIU naar de decoder en dan HDMI van de decoder naar de TV. En in de settings van de TV dan de juiste HDMI poort aangeven als bron (de meeste TV's hebben meer dan één HDMI poort).

Plus natuurlijk een UTP netwerkkabel van de modem naar de decoder, tenzij dit draadloos is gebeurd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Isabeau_ke
Gewaardeerd verkenner

Heel hartelijk bedankt voor al de hulp. 
we hebben terug tv 🤩

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Isabeau_ke  schreef:

Heel hartelijk bedankt voor al de hulp. 
we hebben terug tv 🤩


En, wat was het probleem? Ergens een kabel verkeerd of niet aangesloten? Of iets anders?

Het is altijd fijn als je de oplossing hier post, dan kunnen andere Tribers daar ook lessen uit trekken en/of problemen oplossen. Zo helpen we allemaal elkander Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mina_1
Veteraan verkenner

Blij dat je terug Tv hebt. 
Super community voor diegene die van zo'n zaken niet zoveel afweten (zoals ik 😉 )   Zo moet je niet altijd de klantendienst of weet ik veel bellen. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen