Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-01-23 22h39
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Zijn er nog mensen die na installatie van de nieuwe tv box van Orange ervaren dat geluid en beeld niet 100% synchroon zijn? Ik gebruik gewoon de luidsprekers van mijn tv als audio uitvoer. De tv box is via HDMI kabel met de tv verbonden. Bij oude Orange decoder had ik dit probleem niet. Iemand een oplossing om dit te verhelpen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.
Zo doe je dat voor een Samsung:
https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/
Ben nog maar twee maand klant. Maar heb het sinds het begin.
Bedankt voor de info!
Ik heb een Samsung smart TV van 2016. Mss te oud? Ik zal Orange klantendienst volgende week eens bellen.
Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.
Zo doe je dat voor een Samsung:
https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/
In eerste instantie leek het hiermee opgelost, maar het probleem blijft regelmatig terugkomen. De decoder afzetten en terug opzetten lijkt soms te helpen, maar dit zou toch niet mogen. Bij kijken via apps zoals vrtmax is het helemaal een ramp.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
3 | |
2 | |
2 | |
2 | |
1 |