annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gestoord beeld (TV)

Topic gestart op: 02-04-18 18h29

Antwoorden: 9 antwoorden

Jori
Gewaardeerd verkenner

Gestoord beeld (TV)

OPGELOST

Ik vond (raar genoeg?) geen vergelijkbare probleemstellling dus start ik maar een nieuw topic. Wij hebben Orange TV en internet sinds eind vorig jaar. Internet is pico bello, maar TV heeft regelmatig problemen, maw het beeld is (zeker de laatste weken) regelmatig flink verstoord, precies alsof een (flink) deel van de pixels megagroot worden, of hoe moet ik het omschrijven. Dikwijls is het maar tijdelijk, en dan valt er mee te leven, maar het komt ook voor dat het blijft duren waardoor het kijkplezier vergald wordt.

Iemand een idee en/of gelijkaardige ervaring?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomN
Orange-werknemer

Hoi Jori,

 

Meestal is pixeling te wijten aan een slecht contact tussen de decoder en de NIU (de plaats waar de televisiekabel vertrekt naar je decoder).

Wat je het beste eens kan doen is kijken of deze kabel nog goed in zit (eens uit trekken uit de decoder en terug insteken) en of hij nergens beschadigd is (of erg gebogen).

Indien hij goed insteekt en je krijgt nog steeds het probleem kan je best eens een andere (nieuwe) kabel proberen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
TomN
Orange-werknemer

Top, blij dat het geholpen heeft.

0 pluimen
a148146
Leidende verkenner

ik had hier vandaag net het zelfde probleem, juist 2 dagen na de installatie. Ik had hen wel gezegd dat ze de bedrading van Telenet mochten gebruiken als ze die nodig hadden want de meeste had ik nog laten steken. Dus misschien was die kabel wel versleten al heb ik er nooit last van ondervonden. Al goed hadden ze die andere niet mee genomen en heb ik die er nu in ge stoken. Nu heb ik weer een helder beeld zonder pixsels.

0 pluimen
a148146
Leidende verkenner

Ik begin het ook vervelend te vinden. Ben week klant met tv en het begint nu met dagelijkse pixels. Eerste dagen ging het nog nu blijft het lang aan houden. Heb al draden verwisselt, helpt gewoon niets. als dit nog enkele dagen duurt dan ga ik terug naar Telenet en zie ik dat ik wel iets goedkoper neem zodat ik aan de prijs van hier zit. Daar heb ik tenminste geen miserie met dat beeld. Want ik mis toch vooral nog enkele zenders die ze hier niet hebben. Ik had liever dat men hier zou kunnen kiezen tussen een basis paket en mensen die willen betalen om meer zenders te willen zien; Want zo zal orange nooit geld genoeg hebben om nieuwe technieken personeel aan te werven en ingenieurs . e1n zullen ze mee in die put van proximus kunnen zitten die Domminique gegraven heefd; Daarom als Orange vooruit wil zullen ze het over een andere boeg moeten gooien en volgens mij niet enkel een basik boeket aanbieden maar ook meer zenders tegen betaling en een email-adres zoals dit gaande is bij elke operator; Ik denk dat ze al goed op weg zijn enkel moeten die bugs er uit want ik kan met die pixels niet meer op mijn scherm zien. En sorry dat ik het zeg als dit nog lang duurt zal ik terug moeten overstappen.

0 pluimen
a148146
Leidende verkenner

Het heeft nu een week terug in ordegeweest, maar al 4 dagen heb ik dit beeld met pixels weer. Ik ben nu gaan zien bij Scarlet en daar kan ik voetbal krijgen tegen een goedkopere oplossing dan bij Telenet. En hier komt het misschien nooit, en blijf toch steeds met die zelfde miserie van dat beeld zitten.

 

0 pluimen
a148146
Leidende verkenner

Ik ben het nu beu, iedere morgen steeds tehetzelfde liedje. Opnieuw die pixels . Heb gisteren terug een afspaak gemaakt bij Telenet daar heb  ik tenminste voetbal en films. Maar het schoonste van de grap is wel dat Orange zijn werk niet doet terwijl ik het hen wel heb gevraagd. Of zij zelf doorgaven aan Telenet mijn stopzetting. En ze zegde me ja. Maar gisteren kreeg ik te horen dat ik nog klant bij hun was. Dus al goed dat ik nog geen 3 weken klant ben.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen