annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe IR Extender bedienen?

Topic gestart op: 12-12-18 06h36

Antwoorden: 9 antwoorden

Geert2
Aspirant verkenner

Hoe IR Extender bedienen?

OPGELOST

Gisteren heb een ze alles komen instaleren. Alles werkt top. Behalve ik bediende onze telenet decorder met een IR extender zo dat de kast mooi toe kan blijven. De 'technieker' van Orange dac ht dat het groene lampje de ontvanger was niet dus. Heb ik de technische dienst gebeld en zij wisten enkel te melden ergens vooraan.ze vonden het wel een goede vraag. Iemand een betere suggestie. Mijn vrouw is niet tevreden als de kast heel de avond openstaat. 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Geert2  ik heb het hier getest met een oude Marmitek VideoControl3 (IR extender via coax) en dit werkt, de ontvanger van de Orange decoder zit links vooraan ergens in de buurt van de USB poort.
De IR zendmodule die je aan de binnenkant van de kastdeur kleeft moet wel recht naar die zone gericht worden.

Een ander verhaal is het zonder extender, dan lijkt het alsof de decoder overal ogen heeft.
Het werkt zo goed dat een klein gaatje in een kartonnen doos over de decoder al voldoende is om deze te kunnen bedienen.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Geert2

Die vraag is hier al een paar keer gesteld. Het IR oog zou zich tussen de power button en de usb poort bevinden, naast de power button.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Geert2
Aspirant verkenner

En wat bedoel je met powerbutton?? De aan uit schakelaar die staat wel helemaal links. Of bedoel je het groene lichtje

0 pluimen
Geert2
Aspirant verkenner

En als dat zo zou zijn hoe komt dat ze dat bij orange zelf niet weten. Gisteren op die plaats al veel geprobeerd niks gevonden..... 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Geert2

Ja, een power button is een on/off knop.

Ik heb zelf geen decoder dus kan het niet testen. Ik heb enkel herhaald wat anderen reeds hierover geschreven hebben, elders op dit forum. Met de zoekfunctie kun je die topics zelf ook makkelijk vinden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Geert2
Aspirant verkenner

Is geen oplossing. De powerbutton staat helemaal andere kant

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen