annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe serieopnames van herhalingen vermijden?

Topic gestart op: 01-05-19 09h49

Antwoorden: 16 antwoorden

Festijn
Ervaren verkenner

Hoe serieopnames van herhalingen vermijden?

OPGELOST

Hallo,

Ik heb enorm veel issues met serieopnames en de herhalingen. Ik selecteer bij serieopname telkens huidig en nieuwe seizoenen.

Vaak stel ik vast dat herhalingen dan ook opgenomen worden.

Bv herhaling van de mol op zaterdag terwijl ik de opgenomen aflevering van zondag reeds bekeken had.

Bv De reeks afleveringen van VDB op maandagavond. De aflevering stond er nog op en was nog niet bekeken. Toch was hij de dag nadien de herhaling aan het opnemen.

Ook reeksen die al enkele maanden geleden op National Geographic zijn opgenomen en bekeken worden nu bij de herhaling ook weer opgenomen.

Dit is echt om onozel te worden. Zo geraakt de harde schijf snel vol!

Het viel mij op dat ik bij Telenet zelden zo’n problemen had.

Is hier iets aan te doen?

Kan ik ook ergens zien welke serieopnames in het geheugen blijven zodat deze niet maanden nadien bij de herhaling opnieuw worden opgenomen? 

Grt 

Festijn

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Movieman
Aspirant genezer

Bij de opname instellingen kan je ook selecteren serie opname : recentste aflevering(en). Dan zou dit normaal moeten zijn verholpen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
koennhz
Ervaren verkenner

Dat klopt niet volgens mij, hij wist de vorige opnames sowieso wanneer er een nieuwe wordt opgenomen, ongeacht of je harde schijf vol staat.
Dus dat aantal wat je opgeeft is effectief het aantal opnames in de serie dat hij zal bijhouden, vooral geschikt om een dagelijks programma (bvb journaal of soap) op te nemen wat je ook effectief dagelijks (al dan niet live) kijkt maar wat je opgenomen wilt hebben voor als je eens niet thuis bent. De volgende dag neemt hij de laatste nieuwe er als het ware overheen op (wanneer je voor "1" kiest)

0 pluimen
Festijn
Ervaren verkenner

Dan is deze functie niet zo bruikbaar. Ik heb verschillende series/soaps waarbij ik plus 7 afleveringen staan heb.

Dit is dan geen oplossing voor het oorspronkelijk probleem.

Jammer.

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Het gaat er enkel om als je harde schijf van de decoder vol is (320 gb) en er automatisch wordt gewist dan worden er 7 van bewaard. 

0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

Heb je dat zelf getest? Bij mij werkt het alleszins zo niet, hij houdt gewoon sowieso het aantal bij wat ik opgeef, ook als de HD nog lang niet vol is ("0" nog niet gestest) 

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Als je gewoon zorgt dat je harde schijf niet vol geraakt is er niets aan de hand welk cijfer van 0 tot 7 je ook invult. Gezien er een copyright is kan je jammer genoeg niets dupliceren van wat op je harde schijf staat zou wel gemakkelijk zijn. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen