annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe serieopnames van herhalingen vermijden?

Topic gestart op: 01-05-19 09h49

Antwoorden: 16 antwoorden

Festijn
Ervaren verkenner

Hoe serieopnames van herhalingen vermijden?

OPGELOST

Hallo,

Ik heb enorm veel issues met serieopnames en de herhalingen. Ik selecteer bij serieopname telkens huidig en nieuwe seizoenen.

Vaak stel ik vast dat herhalingen dan ook opgenomen worden.

Bv herhaling van de mol op zaterdag terwijl ik de opgenomen aflevering van zondag reeds bekeken had.

Bv De reeks afleveringen van VDB op maandagavond. De aflevering stond er nog op en was nog niet bekeken. Toch was hij de dag nadien de herhaling aan het opnemen.

Ook reeksen die al enkele maanden geleden op National Geographic zijn opgenomen en bekeken worden nu bij de herhaling ook weer opgenomen.

Dit is echt om onozel te worden. Zo geraakt de harde schijf snel vol!

Het viel mij op dat ik bij Telenet zelden zo’n problemen had.

Is hier iets aan te doen?

Kan ik ook ergens zien welke serieopnames in het geheugen blijven zodat deze niet maanden nadien bij de herhaling opnieuw worden opgenomen? 

Grt 

Festijn

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Movieman
Aspirant genezer

Bij de opname instellingen kan je ook selecteren serie opname : recentste aflevering(en). Dan zou dit normaal moeten zijn verholpen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
Festijn
Ervaren verkenner

Blijkbaar is optie 0 enkel als je de instelling van een bestaande serieopname aanpast. Per default 0 en daarna foutrapport app.

Bij een nieuwe serieopname kan je enkel kiezen van 1 tot 7.

 

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Eerlijk gezegd mag alles wel een beetje duidelijker uitgelegd worden wat betreft de mogelijkheden van de decoder zowel digitaal als bij het boekje van de decoder. Maar dit is niet enkel een probleem bij Orange maar ook bij de andere providers. Er zijn weinigen die de volledige mogelijkheden van hun decoder en modem kunnen benutten zonder zelf aan het experimenteren te slagen. 

0 pluimen
Festijn
Ervaren verkenner

Hallo,

ik heb het getest.

De functie recenste opname wist de vorige opnames sowieso wanneer er een nieuwe wordt opgenomen, ongeacht of je harde schijf vol staat.

Maw dit is geen oplossing voor mijn oorspronkelijk vraag van dit topic.

Grt

Movieman
Aspirant genezer

Wat mezelf betreft heb ik niet echt het probleem van gewiste programma's of series omdat ik die meestal de dag nadien probeer te bekijken zelfs al worden er meerdere afleveringen opgenomen. Meestal wis ik die dan na het bekijken meer dan 4 of 5 afleveringen van dezelfde reeks zal zowat het max. zijn dat na elkaar wordt opgenomen. Maar ieder heeft zijn eigen behoefte wat betreft het gebruik van zijn of haar decoder, daarom is het spijtig dat er zo weinig info terug te vinden is op de help pagina's om je decoder optimaal te kunnen gebruiken. 

0 pluimen
Festijn
Ervaren verkenner

Ik ga het eens testen met een serie die ik niet volg

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen