Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-03-24 11h55
Antwoorden: 2 antwoorden
Zopas overgeschakeld naar orange omwille van mijn zoon die een fervente gamer is en een betere snelheid nodig had.
Werden niet op de hoogte gesteld dat er zoveel bij kwam kijken. Vrijdag 1 maart technieker geweest en beneden tv en internet oke . Boven internet oke na zelf savonds aankopen gedaan te hebben. De televisie boven is een ramp, we krijgen deze niet aangesloten zeg maar.
Eerst moesten we een 2de orange toestel huren voor 9 euro per maand , dan maar besteld. Zaterdagmorgen 3 maart aangekomen en geïnstalleerd... doet niks! Via gsm dan de app downloaden zeiden ze bij de klantendienst maar met een zoon met een autisme spectrumstoornis is dat iets teveel van het goede en dus echt geen optie.
Terug klantendienst gebeld en moesten een coaxkabel mee aansluiten ... het is boven!! Niet beneden! Dus kunnen de kabel niet in de wanddoos bevestigen uiteraard! Dan moesten we een chromecast aankopen, naar de winkel en chromecast geïnstalleerd, gaat ook niet! Klantendienst derde keer opgebeld,alles overlopen, ah zegt die man,we moeten een technieker sturen maar ge moet die 59 euro betalen... voor een aansluiting dat we nog niet hebben kunnen gebruiken? Waar we zelf nog extra kosten aan gehad hebben ?? Dit is geen respect naar de klant toe ... we hebben een extra toestel moeten huren, extra coaxkabel moeten kopen, en extra internetkabel moeten kopen om tot boven aan te leggen( gaten moeten boren van beneden naar boven) , het heeft ons al 130 euro extra gekost en dan moeten we nog bijbetalen omdat we de installatie zogezegd niet goed gedaan hebben, daar was de technieker toch voor ??? Zeer teleurgesteld en vermoedelijk zeggen we dan toch maar weer op en gaan elders .
Dag @Zemmake ,
Ik heb begrip voor de situatie, zo overstappen is inderdaad niet fijn. Echter zit ik met een paar vragen.
Hoe was die 2de TV boven vroeger aangesloten?
Waren jullie toevallig Proximus/Scarlet klant? Die werken namelijk op een andere manier van TV kijken en hebben geen coax kabel nodig. Enkel internetverbinding.
Hebben jullie vermeld dat er een 2de TV toestel was bij het aangaan van het Orange abonnement? Want als je dit niet vermeld kunnen ze dit uiteraard niet weten en ook niet doorgeven aan de technieker.
En ter verduidelijking: de installatie binnenshuis is de verantwoordelijkheid van de klant. Als je dus TV wenst te kijken op een plaats waar geen coax ligt, dan moet je dit als klant zelf voorzien.
Ik ga nu overdrijven maar stel dat er iemand 5 kamers heeft en in iedere kamer tv wenst, dan kan je moeilijk verwachten dat Orange of een andere provider, overal (gratis) kabels begint te trekken om de klant van TV te kunnen voorzien.
Hallo, dank je voor de reaktie. We wisten het wel degelijk dat dit anders was dan proximus maar hadden duidelijk uitgelegd waar we wat moesten hebben . Ze zeiden enkel dat je tot 5 tv's kon aansluiten en dit zonder problemen ging kunnen. We hebben boven maar 1 tv nodig, en de kabels zijn idd door ons getrokken maar als ze bij de klantendienst telkens zeggen om nóg iets anders aan te kopen of te bestellen dan wordt het echt te bont . Blijkbaar moesten we ook die chromecast niet gekocht hebben daar dit in de tv zelf aanwezig was volgens één van de medewerkers? Enfin, we begrijpen er niks meer van. Het gaat hier nu over de decoder ( denk ik toch dat het zo noemt) die geen internet kan vinden en geen zenders op de tv kan vinden en we weten echt niet meer wat te doen .
Voor alle duidelijkheid: beneden is er internet en een werkende tv op orange.
Op het 1ste verdiep ( gamekamer zoon) is internet oke .
Op het 2de verdiep ( slaapkamer zoon) is er geen internet en geen werkende tv .
En oh ja nog even dit: als we de versterker insteken (die door de technieker op het 1 ste verdiep is ingestoken) of niet, maakt geen verschil blijkbaar.
Groetjes, Zemmake