annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Komen problemen met decoder vaak voor?

Topic gestart op: 15-08-18 19h04

Antwoorden: 14 antwoorden

Kristof84
Gewaardeerd verkenner

Komen problemen met decoder vaak voor?

OPGELOST

hey

Ik ben 5 dagen geleden met alles overgeschakeld van Telenet naar Orange. Alvorens ik mijn vraag echt stel: echt allemaal super vlot gegaan. Technieker was er binnen de 7 dagen en installeerde alles netjes en mooi. Van internet en mobiel heb ik geen klagen, geen verschil met Telenet. Maar die digicorder: datgene dat ik zo met een korrel zout nam, is werkelijkheid geworden. 

Het ding wordt echt superwarm (nu uit het meubel ietjes minder), duidelijke problemen met audio en beeld sync (moet precies altijd inladen), vastgeslagen ben ik nog niet (zou erg zijn na 4 dagen). Wel 2 x een beep wat wel wijst op een reset. Maar gezien de prijs, ok ja .... .

 

Toch vraag ik me af zijn er mensen waarbij dit probleem niet, lees nooit, voor valt. Want daar vind je maar weinig van, en die moeten er toch zijn. Toch wel een beetje jammer dat Orange hier al een tijdje van op de hoogte is en niet onmiddelijk een oplossing heeft/biedt. Nogmaals heeft waarschijnlijk ook met prijs te maken.

Ik weet niet goed of ik dit nu al zou melden aan de klantendienst, gezien de veelvuldigheid van het probleem en de decoder op zich blijft werken. Dus nogmaals de vraag: zijn er mensen waarbij weinig of geen problemen voorvallen en zo nee. Iets speciaal: nieuwe coax, recente hdmi, extra koeling,... .

 

bedankt

 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Kristof84

Ongeacht of veel anderen dit voor hebben of niet, zou ik in ieder geval de klantendienst op de hoogte brengen. Al was het maar om een dossier te openen zodat je kan aantonen dat je onmiddellijk gereagreerd hebt. En in het beste geval kan er iets aan gedaan worden Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
waxje
Ervaren verkenner

Het spinnen van de harde schijf maakt bij mij ook super veel geluid. De decoder doet dit op de meest onmogelijke momenten. Het warm worden van de decoder heb ik ook al is er voldoende verluchting rondom. 

Heb ook al verschillende keren mee gemaakt dat de decoder een serie niet opneemt omdat de decoder blijkbaar ergens vastloopt, ik kijk niet zo super vaak TV dus is het een probleem wat zich in de standby modus voor doet. 

De lage prijs zou eigenlijk geen excuus mogen zijn voor matige kwaliteit...

 

0 pluimen
Kristof84
Gewaardeerd verkenner

Al gedacht om hem op een laptop koeler te zetten. Daardoor krijg je ook airfloW van onder. Dit heeft het probleem van warmte en geluid opgelost.

Nee, hoor ik ga voor dat beetje "last" nooit nog terug naar Telenet. 89 euro ipv 120. Begin maar te tellen.

 

0 pluimen
IceFoxx
Gewaardeerd verkenner

Ik heb sinds gisteren ook decoder in huis, maar sinds vandaag (lees dag 2) knippert de powerled de hele tijd op de decoder.

Dit zowel in standby modus (oranje led) als actieve modus (groene led).

 

Iemand deze fout al voorgehad?

 

 

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik heb sinds gisteren ook decoder in huis, maar sinds vandaag (lees dag 2) knippert de powerled de hele tijd op de decoder.

Dit zowel in standby modus (oranje led) als actieve modus (groene led).

 

Iemand deze fout al voorgehad?

 

Ugh @IceFoxx

 

Heb je reeds een reset uitgevoerd, beste Triber?

 

In deze topic leg ik je het haarfijn uit. Kinderspel 🙂

 

Onze eerste leraar is ons eigen hart

🐺 Totem 🐺

0 pluimen
Kristof84
Gewaardeerd verkenner

Hey

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het probleem van de hitte ondertussen al opgelost (zie bijlage) en hoop zo de boot issues te voorkomen, de decoder voelt alvast kouder aan. Het zappen en de vertraging erop stoort met niet echt, het is gewoon jammer. Detail: VTM vertraagt nooit :).

Ik denk dat Orange voor vele mensen een waardig Telenet Alternatief is. Na 10 jaar Telenet valt de vertraging wel op natuurlijk. Alsook de stilte van een Telenet-digibox. Moest het verergeren, dan zie ik het me melden. Ik wou gewoon toch nog even een topic op zoek naar mensen waar het totaal niet zou voor vallen.

Zolang het ding doet wat ik wil, met name (na inladen) mij TV kan laten kijken en opnames doen. Het valt me overigs op of het lijkt toch zo dat het beeld scherper is. Geef ook in FULL HD weer, iets wat digibox van telenet niet deed. Op de resolutie info kwam 50i, nu heb ik 50p. Excuses voor de "leken"info.

 

Groetjes

 

Leden met de meeste pluimen