annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe TV box geen surround geluid

Topic gestart op: 24-01-23 10h26

Antwoorden: 28 antwoorden

kvdw
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe TV box geen surround geluid

Beste,

We hebben sinds vorige maand de nieuwe TV box maar het lijkt erop dat er geen surround komt naar de soundbar bij de TV zenders.

De surround werkt wel op de Smart TV met de Netflix, Youtube apps, zeker met een duidelijke 5.1 test waar dan enkel de achterspeaker geluid geeft.
Het rare is dat de dezelfde 5.1 test op de Youtube app op de TV box wel surround geeft, maar een TV programma of opname niet.

Wilt dit gewoon zeggen dat geen enkele zender, film, serie, programma surround doorgeeft?

De setup is:
TV box -> Soundbar HDMI 1 -> Soundbar HDMI ARC out ->  TV HDMI ARC IN

Ik heb al andere setups geprobeerd, maar ik krijg enkel bij bovenstaande setup beeld van de TV box op de TV.

Graag feedback, ik kom niet verder met andere topics te lezen rond surround sound.

Labels (2)
0 pluimen
28 ANTWOORDEN 28
Gregory
Wijze
Wijze

Heb je al het volgende geprobeerd als je een hdmi out hebt op de TV waar het geluid naar toe gaat 

TV Box >> TV >> Soundbar

0 pluimen
kvdw
Gewaardeerd verkenner

Ik heb een Samsung QE65Q6FAMLXXN als TV, maar gebruik een Samsung One Connect box om alles aan te sluiten.

Ben nu niet thuis, maar volgens internet heeft de TV 4 HDMI ingangen en ARC.
De One Connect box en deze heeft dan ook 4 HDMI ingangen:
- HDMI 1 IN STB
- HDMI 2 IN PC/DVI
- HDMI 3 IN
- HDMI IN ARC 

2 USB poorten en een Satellite SUB, Satellite Main, Air/Cable (DVB/T) en een Optical Digital Audio Out.

Ik denk dan niet dat ik HDMI out heb op de TV... 😞

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik heb een Sony en daar kan ik dat doen

Maar als het allemaal gaat met NetFlix ed, zullen de TV programma's  dan geen Dolby uitzenden, denk ik

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik durf er geen eed op doen maar zover ik weet zenden de klassieke TV kanalen inderdaad nog geen Dolby uit.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen