Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-01-23 10h26
Antwoorden: 28 antwoorden
Beste,
We hebben sinds vorige maand de nieuwe TV box maar het lijkt erop dat er geen surround komt naar de soundbar bij de TV zenders.
De surround werkt wel op de Smart TV met de Netflix, Youtube apps, zeker met een duidelijke 5.1 test waar dan enkel de achterspeaker geluid geeft.
Het rare is dat de dezelfde 5.1 test op de Youtube app op de TV box wel surround geeft, maar een TV programma of opname niet.
Wilt dit gewoon zeggen dat geen enkele zender, film, serie, programma surround doorgeeft?
De setup is:
TV box -> Soundbar HDMI 1 -> Soundbar HDMI ARC out -> TV HDMI ARC IN
Ik heb al andere setups geprobeerd, maar ik krijg enkel bij bovenstaande setup beeld van de TV box op de TV.
Graag feedback, ik kom niet verder met andere topics te lezen rond surround sound.
Bij mij ook geen surround,na ze mij aan het lijntje gehouden te hebben ontdekt en gaven ze toe dat dit gewoon niet in de nieuwe box zit.
Heb het opgelost met overstap naar telenet!
Nogmaals: geen enkele TV-box geeft surround om de eenvoudige reden dat geen enkele TV-zender in surround uitzendt! Dit heeft met kosten te maken, want zowel Dolby als surround zijn een pak duurder, wat dan aan de klant zou moeten worden doorgerekend. De meest eenvoudige manier is een Apple TV kopen (de nieuwe versies zijn goedkoper geworden!), de apps van Netflix en co. installeren en klaar is kees: Dolby Vision (als je TV het ondersteunt) en surround, zelfs Dolby Atmos, doen hun intrede in de woonkamer. De VRT app VRT Max niet, want de VRT zendt geen surround uit, en ook Streamz niet, want naar ik onlangs gelezen hebt vinden ook zij het te duur.
NB: met de Google Chromecast heb ik geen ervaring, dus heb ik deze niet vermeld.
Dit is een flagrante leugen.
Hier met oude orange box wel degelijk surround
vtm etc geven heel fijne surround.
Met nieuwe box geen surround,na twee weken mij aan het lijntje gehouden te hebben gaf een technieker het uiteindelijk toe.
De oplossing was dat ik plots mijn decoder terug mocht sturen en ongevraagd de lite versie kreeg waar WEL surround aanwezig was op vtm etc!!!
Is opgelost door over te stappen naar telenet.
VTM heeft geen officieel surround sound. Het is een televisiezender die voornamelijk stereo-geluid uitzendt. Als je op zoek bent naar een meeslepende surround sound-ervaring, zou je moeten overwegen om een surround sound-systeem aan te schaffen voor je thuisbioscoop. Dit kan bestaan uit een soundbar, subwoofer en satellietluidsprekers om een ruimtelijk geluid te creëren. Helaas biedt VTM zelf geen surround sound-opties aan 1.
Als je echter specifiek geïnteresseerd bent in het bekijken van VTM-programma’s via een Samsung Smart TV, kun je de VTM GO-app gebruiken. Je kunt deze app op je smartphone openen en vervolgens het scherm naar je tv streamen met behulp van de Smart View-optie. Op die manier kun je genieten van VTM-content op een groter scherm, maar houd er rekening mee dat di...
Deze tekst komt via Copilot van Microsoft en vind je op internet. Het woord ‘flagrante leugen’ vind ik erg onbeleefd, je kunt misschien zeggen dat ik ‘me vergis’ of ‘ongelijk heb’
Vandaag ook nieuwe box ontvangen , oude starte plots steeds op met foutcode 0.
Installateur deed heel goed zijn best om te doen alsof hij van niks wist 1 uur zitten klooien
terwijl hij héél goed wist dat er geen surround op de box zit, het net staat vol met klaagzang hierover!
Ik bel morgen dat ze hun box terug mogen halen en maak overstap naar telenet !
Voel mij belazerd!!!