Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-01-23 10h26
Antwoorden: 28 antwoorden
Beste,
We hebben sinds vorige maand de nieuwe TV box maar het lijkt erop dat er geen surround komt naar de soundbar bij de TV zenders.
De surround werkt wel op de Smart TV met de Netflix, Youtube apps, zeker met een duidelijke 5.1 test waar dan enkel de achterspeaker geluid geeft.
Het rare is dat de dezelfde 5.1 test op de Youtube app op de TV box wel surround geeft, maar een TV programma of opname niet.
Wilt dit gewoon zeggen dat geen enkele zender, film, serie, programma surround doorgeeft?
De setup is:
TV box -> Soundbar HDMI 1 -> Soundbar HDMI ARC out -> TV HDMI ARC IN
Ik heb al andere setups geprobeerd, maar ik krijg enkel bij bovenstaande setup beeld van de TV box op de TV.
Graag feedback, ik kom niet verder met andere topics te lezen rond surround sound.
Heb je al het volgende geprobeerd als je een hdmi out hebt op de TV waar het geluid naar toe gaat
TV Box >> TV >> Soundbar
Ik heb een Samsung QE65Q6FAMLXXN als TV, maar gebruik een Samsung One Connect box om alles aan te sluiten.
Ben nu niet thuis, maar volgens internet heeft de TV 4 HDMI ingangen en ARC.
De One Connect box en deze heeft dan ook 4 HDMI ingangen:
- HDMI 1 IN STB
- HDMI 2 IN PC/DVI
- HDMI 3 IN
- HDMI IN ARC
2 USB poorten en een Satellite SUB, Satellite Main, Air/Cable (DVB/T) en een Optical Digital Audio Out.
Ik denk dan niet dat ik HDMI out heb op de TV... 😞
Ik heb een Sony en daar kan ik dat doen
Maar als het allemaal gaat met NetFlix ed, zullen de TV programma's dan geen Dolby uitzenden, denk ik