Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-05-22 17h47
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik ben aan het twijfelen of het de moeite is om over te schakelen naar een nieuwe Orange box of een extra Android kastje naast de oude box te plaatsen. Mits niet elke app aanwezig is op de nieuwe (Android gebaseerde) box, is er een mogelijkheid om deze te sideloaden zodat ik hier toch gebruik kan van maken? Of zit dit diep in de UI weggestopt zodat er niemand aankan?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey Pieter,
Sideloaden gaat niet want als Orange dit zou toelaten zitten ze dik in de nesten met Netflix omdat ze nog aan het onderhandelen zijn over de rechten.
Voor de rest kan je alle apps er op installeren.
Wel heb ik zelf gemerkt als je een film of serie wilt afspelen met bv. Disney Plus in 4k dat de box hapert wat misschien een bug is of dat de box niet krachtig genoeg is.
Als je dit intensief gebruikt zou ik eerder voor een Nvidea Shield gaan waar ik persoonlijk heel tevreden van ben.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen 🙂
Orange is bezig met een Orange TV Plus applicatie voor Android tv en later misschien ook Apple tv maar dat kan veel langer duren vanwege dit een moeilijker OS is.
Voorlopig kan je uiteraard vanuit de Orange TV Plus app casten naar bijvoorbeeld een Shield, TV met Android of algemene set up box met Android tv. Dus zullen je kinderen voorlopig zonder gsm of tablet niet zelf kunnen zappen.
Andere providers hebben zulke app al voor Android TV dus Orange kan niet anders dan volgen.
Orange tv en Orange tv Lite gebruiken beide exact dezelfde applicatie, dus ook voor de toekomstige app voor Android Tv. Alleen zit er bij Orange tv een set up box mee in en meer zenders.
Ik hoop dat ik heb kunnen helpen! 🙂
mvg Milan
@Milanbxp bedankt voor je antwoord!
Ik heb net vanmiddag een tv kastje ontvangen en geïnstalleerd waarop een standaard android draait (dus geen android tv).
Daar draait nu de Orange TV app op en valt aan te sturen via meegeleverde afstandsbediening. Dus ook de kinderen kunnen dit gebruiken, zonder tablet/gsm.
Op het 1ste zicht lijkt de beeldkwaliteit minder dan via kabel, maar doenbaar vanop de afstand waar wij zitten (3,5-4m). Beeldkwaliteit in settings staat nu op "medium" waarbij je 400mb per uur verbruikt. Via de "high" setting zit je gelijk op 1gb per uur. We gaan het eens rustig uitproberen.
Alleen blijft het een beetje jammer dat Orange nog geen app heeft die je zelf kan installeren op een "android tv" of "google tv" box. Nu moet je telkens switchen tussen de box en de tv als je bijvb. Netflix of andere apps will gebruiken. Wegens gebrek aan licenties in de "stock android" boxjes, kan je deze apps enkel gebruiken in 450p. De meeste boxjes met "android tv" hebben wel de juiste licenties en kunnen wél streamen in 1080p en hoger.
Ik ben blij dat je het tijdelijk zo kan oplossen.
En inderdaad de applicatie zelf via Android gaat altijd wat minder kwaliteit geven dan de Orange tv box of als je casting gebruikt vanuit de app.
Je hebt per maand 3TB aan data bij Love Duo tijdens de piekuren dus je kan de kwaliteit zeker op het hoogste zetten. 👍
Bedankt voor het antwoord. Ik had wel zoiets kunnen denken dat het niet mogelijk zou zijn om te sideloaden.
Bedankt voor de tip! Ik weet dat shield op dit vlak de beste is maar ik vind de prijs aan de hoge kant omdat ik het ook niet zo extreme veel zou gebruiken.
@Pieter1992 goedemorgen,
veel kunnen we je er nog niet over vertellen,
wel dat je maar met één box werken kan.
Hier staan er tips ivm de nieuwe box.
Succes.
https://community.orange.be/t5/Tips-tricks-van-de-community/bg-p/Tt
Gebruiker | Aantal |
---|---|
3 | |
2 | |
2 | |
2 | |