annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe box apps

Topic gestart op: 29-05-22 17h47

Antwoorden: 9 antwoorden

Pieter1992
Aspirant verkenner

Nieuwe box apps

OPGELOST

Ik ben aan het twijfelen of het de moeite is om over te schakelen naar een nieuwe Orange box of een extra Android kastje naast de oude box te plaatsen. Mits niet elke app aanwezig is op de nieuwe (Android gebaseerde) box, is er een mogelijkheid om deze te sideloaden zodat ik hier toch gebruik kan van maken? Of zit dit diep in de UI weggestopt zodat er niemand aankan?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Pieter,

Sideloaden gaat niet want als Orange dit zou toelaten zitten ze dik in de nesten met Netflix omdat ze nog aan het onderhandelen zijn over de rechten.

Voor de rest kan je alle apps er op installeren.

Wel heb ik zelf gemerkt als je een film of serie wilt afspelen met bv. Disney Plus in 4k dat de box hapert wat misschien een bug is of dat de box niet krachtig genoeg is.

Als je dit intensief gebruikt zou ik eerder voor een Nvidea Shield gaan waar ik persoonlijk heel tevreden van ben.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen 🙂

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Pletse
Gewaardeerde genezer

De Google Playstore is beschikbaar op de box waarmee je dus verschillende app's kun installeren. Echter is Netflix niet beschikbaar. Ik ben er al in geslaagd om toch Netflix op de box te installeren (.apk van Netflix downloaden en opslaan op de box openen/installeren) maar helaas, de box zelf blokkeert de toegang tot Netflix.

0 pluimen
Pieter1992
Aspirant verkenner

Dus er is toch een manier om te sideloaden? Het is voor andere apps dan Netflix die niet beschikbaar zijn in de Playstore.

0 pluimen
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Pieter,

Sideloaden gaat niet want als Orange dit zou toelaten zitten ze dik in de nesten met Netflix omdat ze nog aan het onderhandelen zijn over de rechten.

Voor de rest kan je alle apps er op installeren.

Wel heb ik zelf gemerkt als je een film of serie wilt afspelen met bv. Disney Plus in 4k dat de box hapert wat misschien een bug is of dat de box niet krachtig genoeg is.

Als je dit intensief gebruikt zou ik eerder voor een Nvidea Shield gaan waar ik persoonlijk heel tevreden van ben.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen 🙂

wiemelen
Aspirant verkenner

Vele van die android boxjes (inclusief de Nvidea shield) werken met "Android tv", dus niet dezelfde "Android" als op je telefoon.
Nu lees je her en der dat je de Orange plus app niet kan gebruiken op een "Android tv" box, enkel via "Android". 

Gebruik jij de orange plus app dan op je Nvidea Shield? Zo ja, is dat dan voor het "normale" tv abonnement van Orange of voor de Lite versie?

Ik wil namelijk ook liever gebruik maken van een android box in de kelder en op zolder, beide plekken waar ik géén kabel heb liggen. Maar gezien de kinderen vooralsnog geen GSM of eigen tablet hebben, lijkt me een android box wel een handige oplossing. Helaas draaien de meeste (en goede) Android boxjes op Android TV, niet op Android.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen