annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opnames delen / Versneld kijken x2

Topic gestart op: 22-01-19 11h23

Antwoorden: 12 antwoorden

cuypz
Ervaren verkenner

Opnames delen / Versneld kijken x2

OPGELOST

Hallo,

Ik ben ondertussen meer dan een maand klant bij jullie en tot hiertoe bevalt het aanbod prima!  Het internet is stabiel, het aanbod televisiezenders is ruimschoots voldoende, en ook de decoders werken behoorlijk.

 

Opnames delen

Ik wil graag mijn two cents bijdragen aan het geheel door te melden dat ik de feature "Opnames Delen" tussen decoders op éénzelfde netwerk erg mis.  Dat het niet kan via de app, daar kan ik nog wel inkomen.  Maar DLNA en UPnP zijn nu toch al wel meer dan geruime tijd ingeburgerd in het gemiddelde thuisnetwerk, dus je zou nu toch stilaan mogen beginnen verwachten dat twee identieke toestellen binnen hetzelfde lokale thuisnetwerk ook netjes met elkaar zouden moeten kunnen communiceren.  Maar dit verhaaltje hebben jullie ongetwijfeld al vaker gehoord, ik kan alleen maar hopen dat de requests doorgezet worden naar jullie R&D.

Mocht deze feature momenteel in een test release zitten, dan stel ik me graag kandidaat om dit mee uit te testen want dit is een feature die we ten tijde van Telenet werkelijk dagelijks gebruikten en binnen ons gezin erg gemist wordt.

Versneld kijken (x2 met geluid)

Een tweede feature die wij zelf heel erg missen is het versneld kijken (vloeiend x2, met geluid) .  Onze decoder begint pas door te spoelen vanaf x4 en zonder geluid, hetgeen het onmogelijk maakt om een programma versneld te kijken.  En laat ons eerlijk wezen, het oeverloze gelal in sommige programma's op bepaalde commerciële zenders is zelfs aan x2 nauwelijks verdraagbaar.

Wisselend publiek IP-adres

Een derde iets dat mij recent is opgevallen is dat ik om de x aantal tijd een nieuw publiek ip-adres krijg toegewezen.  Ik ben jaren klant geweest bij Telenet en heb daar altijd hetzelfde publieke ip-adres gehad zonder dat ik daarvoor een bepaald abonnement heb afgesloten, en dat was makkelijk voor onder andere mijn camerabewaking via de smartphone te bekijken zonder daarvoor naar DynDNS oplossingen te moeten gaan.  Ik moet wel zeggen dat de stroom er een aantal keren heeft afgelegen hier, dus nu weet ik niet zeker of ik telkens een nieuw publiek IP-adres heb gekregen telkens de modem herstart werd, of dat iedereen om de x aantal dagen een nieuw toegewezen krijgt?

Decoders

Tot slot moet ik wel zeggen dat ik mijn decoders al een paar keer heb moeten rebooten.  De ene keer omdat het beeld zwart bleef en enkel geluid te horen was, de andere keer omdat het standby lampje oranje bleef en de decoder niet meer luisterde naar de afstandsbediening.  Ik heb de indruk dat ze nogal gevoelig zijn aan warmte.  De decoders (ik heb er twee) maken ook op geregelde tijdstippen een niet nader te omschrijven zoemgeluidje, dat enkele seconden aanhoudt, hetgeen in het bijzonder opvalt als het stil is.  Het lijkt een beetje op een harde schijf die aanslaat, maar het maakt toch niet het typische ratelende geluid van een HDD.  Iemand die dat herkent?

 

Zo, dat was het dan voorlopig van mijn kant.  Ik kijk er alvast naar uit hoe jullie aanbod en hardware de komende tijd zal evolueren en op welke manieren jullie de concurrentie het nakijken willen gaan geven.

Labels (4)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Bedankt voor je feedback Totem.  Fijn om te horen dat het delen van opnames en het versneld kijken eraan komen, dat wordt een enorme plus voor ons.  Telenet is bijna helemaal vergeten 😉

De harde schijf maakt overigens geen tikgeluiden, het is een gek zoem/bromgeluid dat verder geen enkele invloed heeft op de werking van de decoder.  Gewoon een heel apart geluidje.

Ugh @cuypz,

Indien je dat wenst kunnen de Orange-stamleden dit verder voor je onderzoeken wat er aan de basis ligt van het geluidje. Je kan hen bereiken op het gratis nummer 5000 (option 4-3-2-1). Zij staan voor jou paraat ;-)!

 

 

Weet je toevallig ook of er mogelijkheden zijn om in SD op te nemen op de decoder?  Voor heel wat zaken die ik opneem boeit het namelijk niet of ik ze in HD kwaliteit kan terug bekijken of niet, omdat het toch maar hoofdzakelijk ofwel avondvullende pulp ofwel tekenfilmpjes zijn.  Vroeger kon je met de VHS kiezen voor SP (ShortPlay) of LP (LongPlay), waarbij je bij LP weliswaar kwaliteit moest inboeten, maar wel dubbel zoveel op je VHS opgenomen kreeg.

Na wat rondvragen, blijkt dit helaas niet mogelijk :-(. We bieden dit niet aan. Ik geef je wel mee dat je beschikt over 500 GB opnameruimte, waarmee je toch al heel wat kan opnemen :-). Voor de ijverige 'opnemers' onder ons :-), dient er wel een keer enkele opnames gewist te worden.

 

Water en vuur zijn altijd in harmonie

🏹 Totems Groet 🏹

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Cdt24801 

Nee dit is géén officieel statement. De logica in mijn grijze massa vond dit.
Als je puur af gaat op wat er aan het gebeuren is, VTM Go, VRTnu, elke zender begint er op in te spelen.
Dus wie weet!

Totem

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Totem  schreef:

@Cdt24801 

Nee dit is géén officieel statement. De logica in mijn grijze massa vond dit.
Als je puur af gaat op wat er aan het gebeuren is, VTM Go, VRTnu, elke zender begint er op in te spelen.
Dus wie weet!

Totem


OK, thx voor de verduidelijking Man Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
cuypz
Ervaren verkenner

Als streamen vanaf een locatie ver buiten de eigen woning de toekomst wordt, dan zou streamen vanaf een toestel dat zich in diezelfde woning op hetzelfde thuisnetwerk al helemaal geen probleem mogen zijn.

Youtube is destijds ook begonnen zonder reclame en dat vond iedereen toen ook fantastisch.  Ondertussen krijg je daar reclame door je strot geramd bij zowat elk filmpje dat je bekijkt, en als je pech hebt is die reclame niet te skippen en komt er tijdens je filmpje nog een keer of twee reclame voorbij.  Of je moet weeral maar eens een supplement betalen, uiteraard .  Geniet er dus nog maar van zolang het duurt, "gratis" en met die "amper reclame", want dat is precies de enige reden waarom dingen zoals "cloud recording" en "streamen" zo gepusht worden: aanbieders terug de controle geven over reclame om deze afdwingbaar te kunnen maken.

Hoe mensen, na alles wat ze tot hiertoe al hebben mogen ervaren, er nog altijd voor kunnen pleiten dat online streamen beter is dan lokaal opslaan en zelf de controle behouden, ik zal het allicht nooit begrijpen.  Maar zoals steeds krijgt de massa wat het verdient.

0 pluimen
cuypz
Ervaren verkenner

Bedankt voor je feedback Totem.  Fijn om te horen dat het delen van opnames en het versneld kijken eraan komen, dat wordt een enorme plus voor ons.  Telenet is bijna helemaal vergeten 😉

De harde schijf maakt overigens geen tikgeluiden, het is een gek zoem/bromgeluid dat verder geen enkele invloed heeft op de werking van de decoder.  Gewoon een heel apart geluidje.

 

Weet je toevallig ook of er mogelijkheden zijn om in SD op te nemen op de decoder?  Voor heel wat zaken die ik opneem boeit het namelijk niet of ik ze in HD kwaliteit kan terug bekijken of niet, omdat het toch maar hoofdzakelijk ofwel avondvullende pulp ofwel tekenfilmpjes zijn.  Vroeger kon je met de VHS kiezen voor SP (ShortPlay) of LP (LongPlay), waarbij je bij LP weliswaar kwaliteit moest inboeten, maar wel dubbel zoveel op je VHS opgenomen kreeg.

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Bedankt voor je feedback Totem.  Fijn om te horen dat het delen van opnames en het versneld kijken eraan komen, dat wordt een enorme plus voor ons.  Telenet is bijna helemaal vergeten 😉

De harde schijf maakt overigens geen tikgeluiden, het is een gek zoem/bromgeluid dat verder geen enkele invloed heeft op de werking van de decoder.  Gewoon een heel apart geluidje.

Ugh @cuypz,

Indien je dat wenst kunnen de Orange-stamleden dit verder voor je onderzoeken wat er aan de basis ligt van het geluidje. Je kan hen bereiken op het gratis nummer 5000 (option 4-3-2-1). Zij staan voor jou paraat ;-)!

 

 

Weet je toevallig ook of er mogelijkheden zijn om in SD op te nemen op de decoder?  Voor heel wat zaken die ik opneem boeit het namelijk niet of ik ze in HD kwaliteit kan terug bekijken of niet, omdat het toch maar hoofdzakelijk ofwel avondvullende pulp ofwel tekenfilmpjes zijn.  Vroeger kon je met de VHS kiezen voor SP (ShortPlay) of LP (LongPlay), waarbij je bij LP weliswaar kwaliteit moest inboeten, maar wel dubbel zoveel op je VHS opgenomen kreeg.

Na wat rondvragen, blijkt dit helaas niet mogelijk :-(. We bieden dit niet aan. Ik geef je wel mee dat je beschikt over 500 GB opnameruimte, waarmee je toch al heel wat kan opnemen :-). Voor de ijverige 'opnemers' onder ons :-), dient er wel een keer enkele opnames gewist te worden.

 

Water en vuur zijn altijd in harmonie

🏹 Totems Groet 🏹

Leden met de meeste pluimen