Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-01-19 11h23
Antwoorden: 12 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Ik ben ondertussen meer dan een maand klant bij jullie en tot hiertoe bevalt het aanbod prima! Het internet is stabiel, het aanbod televisiezenders is ruimschoots voldoende, en ook de decoders werken behoorlijk.
Opnames delen
Ik wil graag mijn two cents bijdragen aan het geheel door te melden dat ik de feature "Opnames Delen" tussen decoders op éénzelfde netwerk erg mis. Dat het niet kan via de app, daar kan ik nog wel inkomen. Maar DLNA en UPnP zijn nu toch al wel meer dan geruime tijd ingeburgerd in het gemiddelde thuisnetwerk, dus je zou nu toch stilaan mogen beginnen verwachten dat twee identieke toestellen binnen hetzelfde lokale thuisnetwerk ook netjes met elkaar zouden moeten kunnen communiceren. Maar dit verhaaltje hebben jullie ongetwijfeld al vaker gehoord, ik kan alleen maar hopen dat de requests doorgezet worden naar jullie R&D.
Mocht deze feature momenteel in een test release zitten, dan stel ik me graag kandidaat om dit mee uit te testen want dit is een feature die we ten tijde van Telenet werkelijk dagelijks gebruikten en binnen ons gezin erg gemist wordt.
Versneld kijken (x2 met geluid)
Een tweede feature die wij zelf heel erg missen is het versneld kijken (vloeiend x2, met geluid) . Onze decoder begint pas door te spoelen vanaf x4 en zonder geluid, hetgeen het onmogelijk maakt om een programma versneld te kijken. En laat ons eerlijk wezen, het oeverloze gelal in sommige programma's op bepaalde commerciële zenders is zelfs aan x2 nauwelijks verdraagbaar.
Wisselend publiek IP-adres
Een derde iets dat mij recent is opgevallen is dat ik om de x aantal tijd een nieuw publiek ip-adres krijg toegewezen. Ik ben jaren klant geweest bij Telenet en heb daar altijd hetzelfde publieke ip-adres gehad zonder dat ik daarvoor een bepaald abonnement heb afgesloten, en dat was makkelijk voor onder andere mijn camerabewaking via de smartphone te bekijken zonder daarvoor naar DynDNS oplossingen te moeten gaan. Ik moet wel zeggen dat de stroom er een aantal keren heeft afgelegen hier, dus nu weet ik niet zeker of ik telkens een nieuw publiek IP-adres heb gekregen telkens de modem herstart werd, of dat iedereen om de x aantal dagen een nieuw toegewezen krijgt?
Decoders
Tot slot moet ik wel zeggen dat ik mijn decoders al een paar keer heb moeten rebooten. De ene keer omdat het beeld zwart bleef en enkel geluid te horen was, de andere keer omdat het standby lampje oranje bleef en de decoder niet meer luisterde naar de afstandsbediening. Ik heb de indruk dat ze nogal gevoelig zijn aan warmte. De decoders (ik heb er twee) maken ook op geregelde tijdstippen een niet nader te omschrijven zoemgeluidje, dat enkele seconden aanhoudt, hetgeen in het bijzonder opvalt als het stil is. Het lijkt een beetje op een harde schijf die aanslaat, maar het maakt toch niet het typische ratelende geluid van een HDD. Iemand die dat herkent?
Zo, dat was het dan voorlopig van mijn kant. Ik kijk er alvast naar uit hoe jullie aanbod en hardware de komende tijd zal evolueren en op welke manieren jullie de concurrentie het nakijken willen gaan geven.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Bedankt voor je feedback Totem. Fijn om te horen dat het delen van opnames en het versneld kijken eraan komen, dat wordt een enorme plus voor ons. Telenet is bijna helemaal vergeten 😉
De harde schijf maakt overigens geen tikgeluiden, het is een gek zoem/bromgeluid dat verder geen enkele invloed heeft op de werking van de decoder. Gewoon een heel apart geluidje.
Ugh @cuypz,
Indien je dat wenst kunnen de Orange-stamleden dit verder voor je onderzoeken wat er aan de basis ligt van het geluidje. Je kan hen bereiken op het gratis nummer 5000 (option 4-3-2-1). Zij staan voor jou paraat ;-)!
Weet je toevallig ook of er mogelijkheden zijn om in SD op te nemen op de decoder? Voor heel wat zaken die ik opneem boeit het namelijk niet of ik ze in HD kwaliteit kan terug bekijken of niet, omdat het toch maar hoofdzakelijk ofwel avondvullende pulp ofwel tekenfilmpjes zijn. Vroeger kon je met de VHS kiezen voor SP (ShortPlay) of LP (LongPlay), waarbij je bij LP weliswaar kwaliteit moest inboeten, maar wel dubbel zoveel op je VHS opgenomen kreeg.
Na wat rondvragen, blijkt dit helaas niet mogelijk :-(. We bieden dit niet aan. Ik geef je wel mee dat je beschikt over 500 GB opnameruimte, waarmee je toch al heel wat kan opnemen :-). Voor de ijverige 'opnemers' onder ons :-), dient er wel een keer enkele opnames gewist te worden.
Water en vuur zijn altijd in harmonie
🏹 Totems Groet 🏹
Hallo,
Ik ben ondertussen meer dan een maand klant bij jullie en tot hiertoe bevalt het aanbod prima! Het internet is stabiel, het aanbod televisiezenders is ruimschoots voldoende, en ook de decoders werken behoorlijk.
Opnames delen
Ik wil graag mijn two cents bijdragen aan het geheel door te melden dat ik de feature "Opnames Delen" tussen decoders op éénzelfde netwerk erg mis. Dat het niet kan via de app, daar kan ik nog wel inkomen. Maar DLNA en UPnP zijn nu toch al wel meer dan geruime tijd ingeburgerd in het gemiddelde thuisnetwerk, dus je zou nu toch stilaan mogen beginnen verwachten dat twee identieke toestellen binnen hetzelfde lokale thuisnetwerk ook netjes met elkaar zouden moeten kunnen communiceren. Maar dit verhaaltje hebben jullie ongetwijfeld al vaker gehoord, ik kan alleen maar hopen dat de requests doorgezet worden naar jullie R&D.
Mocht deze feature momenteel in een test release zitten, dan stel ik me graag kandidaat om dit mee uit te testen want dit is een feature die we ten tijde van Telenet werkelijk dagelijks gebruikten en binnen ons gezin erg gemist wordt.Versneld kijken (x2 met geluid)
Een tweede feature die wij zelf heel erg missen is het versneld kijken (vloeiend x2, met geluid) . Onze decoder begint pas door te spoelen vanaf x4 en zonder geluid, hetgeen het onmogelijk maakt om een programma versneld te kijken. En laat ons eerlijk wezen, het oeverloze gelal in sommige programma's op bepaalde commerciële zenders is zelfs aan x2 nauwelijks verdraagbaar.
Wisselend publiek IP-adres
Een derde iets dat mij recent is opgevallen is dat ik om de x aantal tijd een nieuw publiek ip-adres krijg toegewezen. Ik ben jaren klant geweest bij Telenet en heb daar altijd hetzelfde publieke ip-adres gehad zonder dat ik daarvoor een bepaald abonnement heb afgesloten, en dat was makkelijk voor onder andere mijn camerabewaking via de smartphone te bekijken zonder daarvoor naar DynDNS oplossingen te moeten gaan. Ik moet wel zeggen dat de stroom er een aantal keren heeft afgelegen hier, dus nu weet ik niet zeker of ik telkens een nieuw publiek IP-adres heb gekregen telkens de modem herstart werd, of dat iedereen om de x aantal dagen een nieuw toegewezen krijgt?
Decoders
Tot slot moet ik wel zeggen dat ik mijn decoders al een paar keer heb moeten rebooten. De ene keer omdat het beeld zwart bleef en enkel geluid te horen was, de andere keer omdat het standby lampje oranje bleef en de decoder niet meer luisterde naar de afstandsbediening. Ik heb de indruk dat ze nogal gevoelig zijn aan warmte. De decoders (ik heb er twee) maken ook op geregelde tijdstippen een niet nader te omschrijven zoemgeluidje, dat enkele seconden aanhoudt, hetgeen in het bijzonder opvalt als het stil is. Het lijkt een beetje op een harde schijf die aanslaat, maar het maakt toch niet het typische ratelende geluid van een HDD. Iemand die dat herkent?
Zo, dat was het dan voorlopig van mijn kant. Ik kijk er alvast naar uit hoe jullie aanbod en hardware de komende tijd zal evolueren en op welke manieren jullie de concurrentie het nakijken willen gaan geven.
Ugh @cuypz,
Dank je om de tijd nemen om je feedback neer te pennen over de Orange decoder en modem! 🙂
- Opnames delen en versneld kijken zal weldra mogelijk zijn :-). We houden jullie op de hoogte!
- Wisselend publiek IP-adres: Normaal gesproken gebeurt dit zeer zelden. Een herstarting van de modem of dergelijke zal het openbare IP-adres niet veranderen. Het gebeurt alleen wanneer Telenet hun CMTS (kop van het kabelnetwerk) opnieuw opstart of updates uitvoert.
- Decoder: als je een klikgeluid hoort op je decoder, kan de harde schijf defect zijn. Je zou dan geen toegang hebben tot je menu en opnames . Als je decoder veel blokkeert, kan je best contact op nemen met de technische dienst (gratis nummer 5000 - optie '4-3-2-1)
Fleur je dag met de eeuwige bloesem
🏹 Totems Groet 🏹
9 maanden verder, nog altijd geen ene bal veranderd aan die decoder. Geen opnames delen, geen 2x kijken. Zelfs een programma pauzeren om de tv gids te raadplegen gaat niet meer. Orange kan er beter eerlijk voor uitkomen dat het hun geen moer kan schelen.
Ugh @cuypz
Totem was even in de glazen bol aan het kijken en zag dat TV langzaam verdwijnt.
LOVE Duo wordt nu aangeboden, omdat alles gestreamed kan worden.
Wil je een programma opnieuw bekijken? Surf dan gewoon naar de website van de zender en bekijk het hier opnieuws met - jawel - amper reclame!
Beter toch?
Totem
Mogen we dat als een officieel statement beschouwen? De TV als dusdanig wordt geschrapt bij Orange? Enkel nog streamen?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |