Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-02-21 11h09
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Sinds enige tijd hadden wij problemen met onze WiFi, gisteren hiervoor een technieker langs geweest en werd dit ook opgelost. Sindsdien hebben wij problemen met de orange tv app. Meerdere zenders zoals VTM, één, canvas, enz. geven een foutmelding waarin staat: "Afspelen van deze zender is niet toegelaten op dit netwerk. Via WiFi zijn sommige zenders in heel de Europese Unie beschikbaar, maar andere alleen thuis." Ik snap niet waarom wij deze melding krijgen aangezien wij gewoon thuis zitten en verbonden zijn met het Orange netwerk.
Ook kunnen wij geen nieuwe apparaten koppelen aan de app. Wij krijgen namelijk ook op de tv een foutmelding waarop staat dat er een netwerkprobleem is. Het probleem kunnen wij echter niet vinden want volgens de test op de decoder is er wel degelijk verbinding. Ook hebben wij de ethernet kabels eens eruit gehaald en ze opnieuw verbonden. Volgens de technische informatie van de modem staat er dat alle poorten verbinding hebben.
Kan je ons helpen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Je kan al eens de stekker van je decoder uit trekken en na een minuutje terug insteken. Ook je Orange tv app verwijderen van je toestel en deze terug installeren. Ook opnieuw koppelen daarna met je decoder . Kijk wat hier het resultaat van is.
Heeft het geholpen? Bij ons niet.
Die Orange TV-app is echt afschuwelijk. Tussen 2019 en 2021 heeft het zelfs geen énkele update gekregen, terwijl de klantendienst hierover werd geïnformeerd en reageerde met:"Oh, maar het is een stabiele en veilige app, hoor. Hij heeft niet elk jaar een update nodig..." Maak dat maar een ander wijs, want onze interne hackers hebben toen héééééél wat gaten in die app gevonden op vlak van #Security #Privacy #Stability.
En dan inderdaad dat gebruiksónvriendelijk UX-UI-ontwerp, waarbij swiping up en swiping down overlapt met het naar beneden trekken van de officiële Android-menubalk, bijvoorbeeld wanneer je een melding wilt lezen - dan verander je echt áltijd je programma, en ben je dus ook je vooruitgang verloren als je uitgesteld kijkt. Superirritant...
Meldingen over 'geen rechten hebben' om een Belgisch tv-programma vanuit België te kijken of, inderdaad, dat er 'geen verbinding kan worden gemaakt', terwijl alle andere apps en browsers op het toestel op dat moment perfect werken, heb ik ook constant.
//
Jammer dat Orange hier niets aan doet. Ik was dolblij toen het bedrijf in 2017 naar België kwam, maar nu lijkt het eerder richting een even zwakke kopie als Telenet te gaan...