annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

Topic gestart op: 06-01-19 17h12

Antwoorden: 54 antwoorden

Tjer
Ervaren verkenner

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

OPGELOST

De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....

Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Tjer

De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.

Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

54 ANTWOORDEN 54
Herihor
Leidende verkenner

Is het niet wenselijk om gewoonweg alle toestellen opnieuw op fabrieksinstellingen te zetten? Dit brengt natuurlijk heel wat werk met zich mee, maar lijkt me minder enervant dan de huidige situatie!

0 pluimen
Tjer
Ervaren verkenner

Ik heb mijn apple tv terug nr fabrieksinstellingen gebracht en zonder resultaat, wel veel werk om alles weer in te voeren. Idem met mijn android smartphone BLÜ. Niks.

Dus mijn iPad volledig terugzetten is wel veel werk, maar als het met apple tv niet lukt, dan is er weinig kans dat het wel met de iPad zal lukken.

 

0 pluimen
Tjer
Ervaren verkenner

Allez, nieuwe situatie. Deze morgen geen wifi op mijn MAC. Was blijven aanstaan. Had gisterenavond wel gemerkt op mijn mobiele apparaten dat ik een heel slechte verbinding had. Speedtest 0 en enkele keren tot max 20. De door de techn. dienst aangemaakte orange-177c7 5mhz niet meer te vinden (nu ook nog niet) en geen verbinding mogelijk met orange-177c7. Ook niet met guest 177c7, maar na enkele keren zoeken was die opnieuw in de lijst en deze morgen niet, maar deze namiddag wel verbinding. Nu is inmiddels mijn orange-177c7 netwerk weer zichtbaar, maar mijn nieuw WW, die nu al een maand werkt op deze MAC, wordt niet aanvaard. Net ipad getest, idem, die is er dus ook van gesmeten. Alleen mijn iPhone is nog verbonden.

 

Ik heb ook mijn android telefoon, die ik alleen in de USA gebruik voor lokale gesprekken, opnieuw getest. Dus aanvankelijk werkte die op het 177c7 netwerk, ook het guest netwerk. Uiteraard nieuw wachtwoord ingevuld en ww is verkeerd ...... Vergeten, gereset, .... niks, nada, nothing, rien , ...

Dus, zonder ook maar iets te veranderen, zonder een toestel uit te schakelen is het privé netwerk 177c7 5ghz en privé netwerk 177c7 verdwenen en toen alleen de laatste weer zichtbaar werd kon ik er niet meer op. Ook met android niet. Het kan dus niet aan apple liggen, ook die zonnepanelen modem is geen apple product. Waar die 5ghz naartoe is ??? Ergens in ons heelal ?? Het wordt meer en meer een soap. Technische dienst wil geen technieker sturen omdat ik via het guest netwerk wel wifi heb ... Pas wanneer ik niet meer op het internet kan, mogen ze iemand sturen.

Ik denk eerder in de richting van een defecte modem. Ik heb de modem al dikwijls moeten resetten. Minstens 2x per week. Zal het dus nog eens doen en zien of er verbetering is.

Ik kom van telenet en dergelijk problemen heb ik dus wel nooit gehad in 20 jaar telenet. Ik begin er ernstig over na te denken om terug naar telenet over te stappen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Tjer deze gehele situatie en alle posts die ik gezien heb en ook gestuurd heb , niet te veel , blijkt dus dat er geen oplossing is. Dat het aan Apple ligt kan eenvoudig komen door een update die resent is gebeurd omdat ik gelezen heb dat er fouten zaten in die update . Maar nu ook nog eens aan android toestel erbij waar de update's los van staan is niet goed he. zou er gewoon op aandringen bij de klantendienst dat er iemand gaat langskomen oude modem eruit nieuwe erin. Ik heb hier niks te zeggen en iedereen mag doen wat deze wil maar de topics worden erg lang , is goed bedoeld begrijp me niet verkeerd want iedereen zoekt een oplossing voor uw probleem. Dus de boodschap is enkel van mijne kant uit laat een technieker komen laat deze testen of hij ook op uw netwerk kan met een gsm of tablet zodat deze zelf kan zien dat er problemen zijn. En dat u enkel op een gast netwerk kan daar is dat niet voor gemaakt u moet op uw eigen wifi kunnen en geen een of ander gasten netwerk dan kan u net zo goed de buren vragen heeft u het zelfde resultaat. Sorry als ik me er zo ff over uitlaat maar zo gaat het nog lang duren he.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Herihor
Leidende verkenner

Ik sluit me bij de visie van @patrick2 volledig aan, @Tjer, als dit niet wijst op een defecte modem dan is een modem die niet werkt geen defecte modem. Ik zou ook aan de klantendienst zeggen dat mijn gast netwerk niet meer gaat, een firma moet nu eenmaal zorgen dat alles werkt zoals het hoort, een auto die 10km met nieuwe olie kan doen en dan opnieuw een signaal van olieverversing geeft, voldoet niet!

Veel geluk, we leven met je mee, hou ons op de hoogte, toi, toi, toi!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen