Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-01-19 17h12
Antwoorden: 54 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....
Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo @Tjer
De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.
Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.
@Tjer dan hopen we op een spoedig beëindiging van je lijdensweg!!!
Opgelost. Netwerknaam werd weer veranderd en de 5g vermelding werd opnieuw aangemaakt. Er zijn nog andere orange netwerken in mijn buurt en om één of andere reden veranderde mijn verbindingen steeds. Mijn toestellen konden weer op mijn netwerk. Maar geen nieuwe toestellen .... Na heel wat telefoonverkeer, werd er vasrgesteld dat er een firewall op mijn netwerk stond. Daardoor konden de toestellen vd technieker er niet op. Alleen gekende toestellen, de mijne dus, konden erop. Maar dat verklaarde nog niet waarom mijn zogezegd gekende toestellen plots geen toegang meer hadden en mijn iphone wel. Dat verklaart ook niet waarom het wachtword weer naar het oude werd gezet. De technieker denkt dat de modem door de technische dienst gereset werd en dat er mogelijks instellingen werden veranderd. Zelf weet ik dat ik niet aan de firewall instellingen kom, want ken dat onvoldoende. Maar eind goed al goed. Mijn down en up snelheid is ook veel beter.
Bedankt allemaal
Hallo @Tjer
De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.
Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.
De technieker zei ook dat als je te lang op de WPS knop duwt er automatisch een firewall wordt ingesteld. Dus 3 a 4 sec, niet meer.
@Tjer wanneer je de WPS knop 6 seconden ingedrukt houdt wordt WiFi op de router in- of uitgeschakeld.