annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

Topic gestart op: 06-01-19 17h12

Antwoorden: 54 antwoorden

Tjer
Ervaren verkenner

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

OPGELOST

De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....

Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Tjer

De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.

Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

54 ANTWOORDEN 54
Tjer
Ervaren verkenner

Hmmm. Dan is de technieker fout. Hij zei letterlijk dat er een firewall wordt geactiveerd zodat er geen nieuwe toestellen meer op het netwerk kunnen. De reeds geregistreerde wel. 

0 pluimen
Tjer
Ervaren verkenner

ja, ik heb net alles op hun contact form gezet. De ganse geschiedenis. Morgen probeer ik van te bellen, maar vrees dat het een heel lang gesprek zal worden.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tjer

Laat vooral de moed niet zakken. De aanhouder wint.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Ik heb hier even de wifi reset gedaan (your wifi -> reset -> wifi reset to default) en dit reset wel degelijk alle wifi instellingen naar de originele toestand.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Mee eens

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen