annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

Topic gestart op: 06-01-19 17h12

Antwoorden: 54 antwoorden

Tjer
Ervaren verkenner

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

OPGELOST

De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....

Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Tjer

De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.

Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

54 ANTWOORDEN 54
Herihor
Leidende verkenner

Ik heb een aantal jaar geleden het volgende voorgehad: mijn WiFi werkte perfect, maar om een of andere reden moest ik het netwerk door mijn iPhone doen vergeten. Sindsdien geraakte ik niet meer op mijn WiFi omdat de iPhone altijd zei dat mijn wachtwoord verkeerd was. Ook Apple kon mij niet helpen, maar suggereerde om naar een Apple retailer te gaan en daar het toestel op het netwerk te laten zetten, resultaat: ook daar was het paswoord verkeerd (hoewel het natuurlijk correct was!). Uiteindelijk suggereerde men om de iPhone helemaal te wissen en hem niet via de backup te herstellen, anders zou dezelfde fout zich voordoen. Resultaat: de iPhone werkte opnieuw perfect! Dus: misschien alle apparaten gewoonweg als nieuw herinstalleren! Succes!

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Herihor  een nieuwe netwerknaam gebruiken hielp ook niet ?

Tjer
Ervaren verkenner

@ Jerre Ook al gedaan, maar ik geraak wel op mijn netwerk. Een iets meer uitgebreide samenvatting: Ik verander mijn ww op mijn wifi ( niet het guest netwerk) . Ik pas onmiddellijk de ww aan op mijn iphone, ipad, printer, 4k apple tv. Geen problemen. Alles werkt. Ik vergeet enkele toestellen direct aan te sluiten. Enkele dagen later komt mijn dochter met haar vriend en ik geef aan haar vriend het nieuwe ww omdat hij uiteraard niet meer op mijn wifi kan. Lukt niet. Ook na "vergeten" niet. Mijn dochter zegt, raar ik kan nog op je wifi met het oude ww. Ze probeert het nieuwe, lukt ook niet. Wel met het oude. Dan "vergeet netwerk" en lukt niet meer met beide ww. Via guest lukte het ook niet, wel op "mijn netwerk"  . Van beiden iphones. Dan , enkele dagen later, besef ik dat er enkele toestellen niet verbonden zijn. Mijn tv, mijn oude apple tv boven en mijn modem vr zonepanelen. Ik geraak niet op mijn wifi met geen enkel toestel. Wel op guest of op thuisnetwerk. Dus, samengevat: de toestellen die ik direct na het wijzigen vh WW werkten en werken op mijn wifi. Alles wat een tijd later geprobeerd werd niet meer. Dit is kort samengevat. Ik bespaar jullie de telefontjes en mails nr orange en het herhaaldelijk moeten opnieuw inloggen bij sommige toestellen. Niets hielp. Ik kan dus op internet, maar slechts met enkele toestellen op mijn wifi. De rest via guest of mijn thuisnetwerk.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Tjer  dus het is niet enkel een probelem met Apple toestellen als de omvormer van je zonnepanelen ook niet meer op de wifi geraakt.

Kunnen toestellen die nog nooit verbonden werden wel op de wifi ?

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen