Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-03-19 09h14
Antwoorden: 36 antwoorden
TV app werkt thuis perfect.Op vakantie-adres (in Belgie) werkt de gids maar live kijken lukt niet.Ik krijg altijd een fout melding dat ik moet aansluiten op thuisnetwerk of op 3/4G newerk.Nochtans heb ik verbinding via hotspot op mij smartphone met Arend abonnement.Hotspot werkt trouwens voor de rest perfect.
Wat misschien een oplossing zou kunnen zijn is een usb modem aansluiten met een surf extra card erin en die thuis koppelen aan uw decoder. Technisch gezien is dat hetzelfde als een smartfoon met sim kaart, en dat werkt wel. In theorie zou dat dus ook moeten werken, je maakt dan immers met uw laptop rechtstreeks een 3/4G verbinding met Orange, zonder een hotspot te gebruiken.
...dat is goed nieuws.Hopelijk lukt het dan voorlopig niet omdat de app op de smartphone nog niet gekoppeld is met de TV.Lijkt dit voor U een mogelijke oorzaak of moet ik verder zoeken?
@Alexmagda elk toestel waarop je Orange TV wil kijken dien je te koppelen (maximum 5).
ja dat wist ik.Maar zou het kunnen dat ik via tethering op Ipad voorlopig dan geen ontvangst heb omdat de smartphone die ik dus gebruik als hotspot voor de tethering nog niet is gekoppeld?
@Alexmagda ja, blijkbaar is dit de reden, ik heb op beide toestellen de Orange TV app (gekoppeld).
Via een WiFi verbinding op m'n mobiele router met Orange Surf Extra card werkt het niet.
Dus het lijkt erop dat de Orange TV app het IP adres van het toestel waarop de hotspot draait registreert.