annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv werkt niet op ipad?

Topic gestart op: 05-03-19 09h14

Antwoorden: 36 antwoorden

Alexmagda
Ervaren verkenner

Orange tv werkt niet op ipad?

TV app werkt thuis perfect.Op vakantie-adres (in Belgie) werkt de gids maar live kijken lukt niet.Ik krijg altijd een fout melding dat ik moet aansluiten op thuisnetwerk of op 3/4G newerk.Nochtans heb ik verbinding via hotspot op mij smartphone met Arend abonnement.Hotspot werkt trouwens voor de rest perfect.

Labels (1)
0 pluimen
36 ANTWOORDEN 36
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

@Cdt24801   dat is toch net hetzelfde, de verbinding delen met je laptop of met je smartphone.

Met m'n surf extra card gaat het enkel als die in het toestel met de Orange TV app zit, niet als die in een ander toestel zit dat de verbinding deelt.


Ja, dat heb ik gelezen, maar een externe USB modem wordt beschouwd als zijnde inherent aan het toestel, dat is geen "ander" toestel dat een verbinding deelt. Dat is gelijk een WIFi dongle die je in een USB poort steekt. Maar dan met een sim card en 4G ipv WiFi. Is technisch gezien identiek aan een laptop met een ligplaats voor een simcard.

De vraag dan is natuurlijk: kan die Orange app op een laptop werken? Geen idee, ik heb zelf geen TV van Orange. Maar op een tablet zou het toch moeten lukken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

 


Ja, dat heb ik gelezen, maar een externe USB modem wordt beschouwd als zijnde inherent aan het toestel, dat is geen "ander" toestel dat een verbinding deelt. Dat is gelijk een WIFi dongle die je in een USB poort steekt. Maar dan met een sim card en 4G ipv WiFi. Is technisch gezien identiek aan een laptop met een ligplaats voor een simcard.

Dan moet de tablet de USB modem ondersteunen en is het nog niet zeker dat Orange TV kijken zal werken.

Dan koop je beter een tablet met 4G ingebouwd.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

 


... knip ...

Dan moet de tablet de USB modem ondersteunen en is het nog niet zeker dat Orange TV kijken zal werken.

Dan koop je beter een tablet met 4G ingebouwd.


Ja dat klopt, maar daar hoort dan weer een ander prijskaartje bij ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Alexmagda
Ervaren verkenner

@Cdt24801 @Jerre @patrick2 

ondertussen ook nog kontakt gehad met technische dienst:

-probleem tethering is gekend en er wordt aan gewerkt wat ook de ooplossing mogen zijn maar verdere info hebben ze niet.

-ook toepassing voor TV op PC zou in de pipeline zitten maar niemnd weet its concreets te vertellen noch qua testing noch que planning.

-uiteindelijk lijkt me beste (en goedkoopste )oplossing te zijn met extra card te weken op tablet.

Ik vind het vreemd blijven vinden dat ik via tethering wel mail en internet heb.Ik kan dus naar Stevie,VRT nu en andere live uitzendingen perfect kijken.Alléén eigen app TV orange werkt dus niet.Commercieel gezien al zou ik hier een prioriteit van maken. Wordt vervolgd ....

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Alexmagda 

Vergis u niet, de tevhnologie van tethering staat nog voor vele andere toepassingen in de weg, bij vele providers. Het probleem ligt hem daarin dat uw toestel (met de gebruikte technologie) niet herkend kan worden als rechthebbende omdat de verbinding via een tussenstation gaat dat met andere adressen werkt. Bijgevolg komt de gevraagde verbinding niet tot stand.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen