Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Aspirant verkenner

Orange vs telenet

Hallo iedereen

wie heeft al de vgl gemaakt van orange tegenover telenet? Pro en contra?

Labels (1)
0 pluimen
20 ANTWOORDEN 20
Highlighted
Leidende sjamaan

@Jolientanghe221  schreef:

Hallo iedereen

wie heeft al de vgl gemaakt van orange tegenover telenet? Pro en contra?

De geknipte man daarvoor is @patrick2 . Hij is bij beide klant, heeft van beide producten gehad en weer weggedaan en weer genomen enz ...

Bovendien heeft hij vroeger zelf in de sector gewerkt, en dat bij Telenet en Proximus.

Doordat ik hem hier gementioned heb krijgt hij een berichtje en hij zal wel opduiken.

P.S. zo iemand met een apestaartje vermelden zodat hij een bericht krijgt, dat noemen we dus iemand "mentionen".

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Highlighted
Aspirant verkenner

Ik was altijd al klant bij orange (vroeger Mobistar) en super tevreden, maar op aanraden van een vriendin toch overgeschakeld naar Telenet. Daar had ik niks anders dan problemen: traag internet, berichten die niet verstuurden, nergens service, ... dus ben ik terug overgestapt op Orange en alles is weer top nu!

Highlighted
Leidende sjamaan

@Jolientanghe221  ik heb inderdaad Orange gehad wat @Cdt24801  zegt klopt helemaal. Heb ook voor de twee providers gewerkt en hou mij nog dagelijks met de dingen bezig.

Orange is geen slechte provider ze hebben immers de kabel van Telenet in gebruik. De enige reden waarom ik geen Orange meer in huis heb is omdat ze geen film aanbod hebben en geen terugkijk tv aanbieden. Het is natuurlijk wel zo dat men op de decoder van Orange de programma's kan opnemen. Per seizoen , per dag of per week. U heeft een 500 GB tot uw beschikking en kan met de Orange tv app ook de opnames inplannen van op afstand. Deze voordelen heeft Telenet ook. U kan ook 2 programma's tegelijkertijd opnemen en eentje bekijken. Ook deze mogelijkheid is erbij Telenet. Orange heeft geen vaste lijn vast in het pakket dat kost u 10 euro per maand meer en als men een download wil van 200 MBPS is dat ook 10 of 15 euro bij betalen.Bij Telenet zit dit wel in het pakket. Voordeel met de vaste lijn is wel dat u heel de dag gratis kan bellen moest u dit willen want dat is bij Telenet niet zo daarvoor hebben ze de triiing app gemaakt. Bij Telenet is het ook 2000 bel minuten per maand en vanaf 16 uur tot 08,00 uur dat men dan gratis kan bellen met de vaste lijn zelf. Triiing gebruik telt mee in de 2000 minuten per maand enige voordeel men kan deze heel de dag gebruiken , wel via wifi. Het gsm bereik is super ben daar ook super tevreden over. Thuis iets minder goed bereik maar een gratis femtocell , een mini zendmast die het signaal versterkt , werkt er super dus ook vol bereik en ontvangst. Bij Telenet is dit een betalende optie van 140 euro eenmalig. Zowel Telenet als Orange hebben ook bellen over wifi dus de VoWifi en ook dat werkt perfect bij Orange. Het pakket wat ik nu heb bij Telenet is wel veel duurder dan Orange maar door het film aanbod ben ik eigenlijk bij Telenet en de terug kijk tv omdat ik niet graag dingen opneem. De pakket prijs bij Orange is ook veel interessanter dan bij Telenet want u heeft een klein abonnement van 20 euro en men kan onbeperkt bellen en smsen en daarbij een 4 GB aan data. Ik heb nog altijd de gsm bij Orange. Moest Orange morgen een film aanbod lanceren ben ik de eerste die terug over gaat. 

Kortom gezegd kijk goed wat voor u belangrijk is. Ik heb u nu de twee eens naast elkaar gelegd en eigenlijk schelen de twee niet veel van elkaar. Enkel dat de prijs van Orange meer als de helft goedkoper is en als u geen belang hecht aan supersnelheden om iets te downloaden zou ik u zeker Orange willen aanraden. Moest u het puur om de snelheid te doen zijn dan is Telenet de nummer 1 maar dat mag eigenlijk geen rol spelen. Voor de rest is Orange simpel en geen poespas met allerlei extra pakketten die men kan nemen , u krijgt gewoon wat u ziet en de prijs die u betaald is de prijs die u ziet. 

Hopelijk helpt u het een beetje vooruit en als er vragen zijn gooi mijn naam met de @ervoor  in de post en ik geef u antwoordt.

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Gotta keep with Orange✌

Highlighted
Veteraan verkenner

Gisteren overgestapt van Telenet naar Orange en hier enkel verschillen die voor mij wel belangrijk zijn.

Voordeel Telenet:

TV Box is gemakkelijker in gebruik, opnames worden opgeslagen in de cloud.
200MB snelheid is leuk.
Een vaste lijn die je kunt gebruiken voor bellen in Europa.
Een acces point kun je gratis gebruiken.

Nadeel Telenet en dus voordeel Orange:

Mijn bekabeling in mijn huis is slechts 100MB dus heb ik enkel bij gebruik van wifi voordeel met de 200MB. Orange is dus voor mij gepast met 100MB.
Telenet werkt nu met antennes van BASE voor mobiele telefonie en je voelt op sommige plaatsen gebrek aan ontvangst.
Ik heb geen vaste lijn nodig, maar in het pakket moet ik het erbij nemen.
En als laatste is Telenet verschrikkelijk duur. 

Enig nadeel van Orange is als je komt van de TV Box van Telenet dat je precies enkele jaren terug wordt gekatapulteerd. Is precies de oude afstandsbediening van Telenet en deze vind ik niet zo leuk en intuïtief.

Maar al bij al blij met Orange na 1 dag gebruik, zal wel de afstandsbediening weer gewoon worden en heb mijn TV (Samsung) kunnen koppelen, iets waar de installateur blijkbaar geen goesting in had om te doen.

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

@Schumi_wk 

Ben op 30/09 overgestapt

- 100 Mbps binnenkomend is ruim voldoende.  Als ik eens een ISO van Microsoft download duurt het wat langer, but who cares
- mijn interne bekabeling is 1000 Mbps.  Een 1000 Mbps switch gezet en de Orange router daarop aangesloten
  Verder vertrekken alle UTP kabels vanuit de switch, en waar mijn computers staan heb ik terug een 1000 Mbps switch ( gekoppeld aan de eerste switch)
- Mijn vaste lijn heb ik opgegeven

Highlighted
Leidende sjamaan

@Gregory  en @Schumi_wk  toch blij te horen dat u tevreden bent van het geen wat ze u aanbieden. Zoals al eerder gezegd mis ik toch de terugkijk optie , dus zonder op te nemen en het filmaanbod. Moest dit gelanceerd worden stap ik direct terug over naar Orange voor tv en internet. De gsm heb ik er al en daar ben ik super tevreden over. 

@Schumi_wk  mijn tweede gsm nummer heb ik wel bij Telenet . Begin dit jaar was dat bereik super slecht maar nu hebben ze er toch echt wel veel aan gedaan het bereik goed te optimaliseren. Mag daarom nu ook niet klagen bij Telenet. 

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

@patrick2 

Het enige waar ik bang van ben is ooit eens pech te hebben zoals in al die indianenverhalen hier te lezen of op facebook page community

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Gregory  ik wil nu niet grof over komen of beledigend naar alle klanten hier of ver daarbuiten maar overal zijn deze verhalen te vinden. Daar waar het goed loopt hoor je niemand maar daar waar het fout gaat hoor je ze wel. Daar is de Tribe ook voor gemaakt om oplossing te zoeken en elkaar te helpen en de ervaringen te delen met elkaar. Wat u leest hier is maar een klein deel van alles wat er is want er zijn ook nog een groep klanten die iets voor hebben maar het niet op de Tribe zetten maar rechtstreeks proberen op te lossen. Net deze mensen schrijven wel op FB of een ander kanaal om te zeggen dat de provider slecht is en niet deugt en dat ze over gaan naar ..... Maar overal is er iets hoor bij Telenet en Proximus is het echt niet veel beter daar gaan ook dingen mis. Betreft klantenservice kan het beter maar ook daar weer dat is niet bij elke provider zo dat die een super klantendienst hebben. Ook lees ik daar verhalen genoeg over. Iedereen heeft een andere ervaring betreft diensten van een provider en iedereen mag dat ook zelf ervaren en daar een conclusie uit trekken. Ik snap dat mensen zeggen het trekt op niks en wacht al maanden op een oplossing ja dan zijn die kwaad en is de provider niks waard. Maar als het probleem binnen de dag is opgelost is het een super provider en raden ze het iedereen aan te nemen. De aard van het probleem de technische opzet erachter alles komt erbij kijken om eventuele problemen op te lossen en dat is niet gemakkelijk. Maar als het langer gaat duren deugt de provider niet en raden ze de provider af. 

Belangrijkste is wat u ervaart ! U bent de klant individueel , u heeft die diensten en u beslist of u tevreden bent ,uw ervaring telt. Ik laat me ook niet meegaan op de verhalen die ik lees want dan kan ik beter geen enkele provider nog nemen want nogmaals overal is er negativiteit aan reacties en of verhalen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen