annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange vs telenet

Topic gestart op: 16-12-19 21h06

Antwoorden: 20 antwoorden

Jolientanghe221
Aspirant verkenner

Orange vs telenet

Hallo iedereen

wie heeft al de vgl gemaakt van orange tegenover telenet? Pro en contra?

Labels (1)
0 pluimen
20 ANTWOORDEN 20
Brax
Gewaardeerd verkenner

Gotta keep with Orange✌

Schumi_wk
Veteraan verkenner

Gisteren overgestapt van Telenet naar Orange en hier enkel verschillen die voor mij wel belangrijk zijn.

Voordeel Telenet:

TV Box is gemakkelijker in gebruik, opnames worden opgeslagen in de cloud.
200MB snelheid is leuk.
Een vaste lijn die je kunt gebruiken voor bellen in Europa.
Een acces point kun je gratis gebruiken.

Nadeel Telenet en dus voordeel Orange:

Mijn bekabeling in mijn huis is slechts 100MB dus heb ik enkel bij gebruik van wifi voordeel met de 200MB. Orange is dus voor mij gepast met 100MB.
Telenet werkt nu met antennes van BASE voor mobiele telefonie en je voelt op sommige plaatsen gebrek aan ontvangst.
Ik heb geen vaste lijn nodig, maar in het pakket moet ik het erbij nemen.
En als laatste is Telenet verschrikkelijk duur. 

 

Enig nadeel van Orange is als je komt van de TV Box van Telenet dat je precies enkele jaren terug wordt gekatapulteerd. Is precies de oude afstandsbediening van Telenet en deze vind ik niet zo leuk en intuïtief.

Maar al bij al blij met Orange na 1 dag gebruik, zal wel de afstandsbediening weer gewoon worden en heb mijn TV (Samsung) kunnen koppelen, iets waar de installateur blijkbaar geen goesting in had om te doen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Schumi_wk 

Ben op 30/09 overgestapt

- 100 Mbps binnenkomend is ruim voldoende.  Als ik eens een ISO van Microsoft download duurt het wat langer, but who cares
- mijn interne bekabeling is 1000 Mbps.  Een 1000 Mbps switch gezet en de Orange router daarop aangesloten
  Verder vertrekken alle UTP kabels vanuit de switch, en waar mijn computers staan heb ik terug een 1000 Mbps switch ( gekoppeld aan de eerste switch)
- Mijn vaste lijn heb ik opgegeven

patrick2
Wijze
Wijze

@Gregory  en @Schumi_wk  toch blij te horen dat u tevreden bent van het geen wat ze u aanbieden. Zoals al eerder gezegd mis ik toch de terugkijk optie , dus zonder op te nemen en het filmaanbod. Moest dit gelanceerd worden stap ik direct terug over naar Orange voor tv en internet. De gsm heb ik er al en daar ben ik super tevreden over. 

@Schumi_wk  mijn tweede gsm nummer heb ik wel bij Telenet . Begin dit jaar was dat bereik super slecht maar nu hebben ze er toch echt wel veel aan gedaan het bereik goed te optimaliseren. Mag daarom nu ook niet klagen bij Telenet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen