annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paars scherm tv-box

Topic gestart op: 27-02-25 09h16

Antwoorden: 6 antwoorden

Jgms
Rekruut scout

Paars scherm tv-box

Hallo

Ik ben onlangs overgeschakeld naar orange.

Regelmatig als we de tv box aanzetten krijgen we paars beeld, na enkele malen heropstarten werkt de tv box weer normaal.

Technieker is reeds langsgeweest en de tv box is vervangen maar het probleem blijft. 

Bij het opstarten komt het beeld " welkom to orange" wel gewoon zonder probleem maar nadien wordt het volledig paars.

De tv is nieuw en werkt perfect met alle andere dingen zoals playstation, etc...

Heeft iemand hier enige ervaringen mee?

20250222_181559.jpg

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Josette
Wijze
Wijze

@Jgms  een goedemorgen,

kan je de kabel van je TV niet in een andere aansluiting steken?

Of de TVbox andere instellingen geven.

Je kan hier even gaan lezen als je wil.

https://community.orange.be/t5/Tv/Beeldkwaliteit/m-p/166896#M7439

2025.jpg

Josette is ook een klant, maar je mag het antwoord als oplossing markeren als het je heeft geholpen, dank U. Breng eens een bezoekje in de babbelhoek.
0 pluimen
Jgms
Rekruut scout

Helaas komt dit probleem voor bij alle hdmi-poorten.

Is het mogelijk om in de instellingen van de orange tv-box de beeldkwaliteit aan te passen?

0 pluimen
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Jgms ,

Het lijkt me inderdaad een resolutie probleem. De TV box staat standaard op "auto" om de ideale resolutie te detecteren van de TV. Soms loopt er hiermee iets mis en krijg je dus een dergelijk beeld.

Druk op het oranje vierkantje van de afstandsbediening van de tvbox, ga dan naar instellingen, android instellingen, apparaatvoorkeuren daarna schermresolutie. Je kan daar manueel de resolutie instellen die het beste beeld geeft bij jouw tv toestel. 
Ikzelf had bvb geen problemen met de resolutie maar wel met de optie HDR. Als deze aanstond zag ik paars beeld wanneer ik via Disney+ een film wou zien terwijl andere apps perfect beeld gaven.

Probeer hier wat mee te "spelen" en zie of dit een oplossing biedt.
Succes!

0 pluimen
Jgms
Rekruut scout

Bedankt voor de nuttige info,

Ik ga het uitproberen.

Thanks!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen