annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met series opnemen

Topic gestart op: 23-02-18 14h10

Antwoorden: 15 antwoorden

raskit
Veteraan verkenner

Problemen met series opnemen

Meestal verloopt het openemen van series goed maar vooral bij NBA-wedstrijden is dit een probleem. Deze staan aangeduid als serie opnemen maar wordt zelden opgenomen. Als ik handmatig op het programma kom zie ik wel 'serie opnemen annuleren' dus het staat op zich geprogrammeerd. Dit annuleren en opnieuw serie opnemen lukt ook niet. Pas ook nog het begin van het nieuwe seizoen van Game of Thrones gemist omdat hij niet geprogrammeerd stond.

Heeft hier iemand ook ervaring mee of oplossingen voor?

 

Alvast bedankt.

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
koennhz
Ervaren verkenner

Ik heb hier ook regelmatig problemen mee de laatste tijd (ongeveer sinds de verandering naar zomeruur denk ik).

Ik heb de indruk dat het probleem zich (vooral maar niet alleen) voordoet als:

  • Het uur verandert in de gids terwijl de opname al geprogrammeerd was (kan zowel uren als dagen ervoor zijn, de recorder past zich nooit fatsoenlijk aan)
  • De zender geen duidelijke 'jaargang + aflevering' meegeeft (dat heb ik bvb bij 'Dieren in Nesten', de afleveringen waar er duidelijk een nummering bijstaat worden netjes opgenomen, diegene die er tussen worden uitgezonden om lege momenten op te vullen zelden of nooit.
  • De naam van het programma (door de zender?) 'fout' wordt gespeld, bvb een kleine letter ipv een hoofdletter in de titel.

Een ander probleem is dat wanneer een van bovenstaande zaken zich voordoet sowieso de aanduiding van 'geprogrammeerd' verdwijnt uit de 'Guide', zelfs als de opname weldegelijk nog gepland staat, waardoor ik ook veel programma's dubbel opneem, met bvb 5 minuten verschoven opnames tot gevolg, dus 2 opnames op hetzelfde moment op dezelfde zender (waarom is dat zelfs nog maar mogelijk??), waardoor er dan regelmatig iets anders weer niet wordt opgenomen omdat dat dan de 3de opname op hetzelfde moment werd en ga zo maar door...

Waarom kan men trouwens in Wallonië 3 programma's tegelijk opnemen en 200 uur terwijl dat in Vlaanderen respectievelijk 2 en 100 is?

Ik hoop echt dat ze heel de software van de grond af aan zijn aan het vernieuwen want deze trekt echt op geen ****** aangezien dit maar een van de (hééél) vele fouten is...

Zou ook wel mogen voor het geduld dat wij maar moeten blijven opbrengen, ze zouden ons beter wat op de hoogte houden ook!

 

 

0 pluimen
raskit
Veteraan verkenner

Dat heb ik tegenwoordig inderdaad soms ook aan de hand. In de gids staat niks aangeduid en als je dan terug 'opnemen' kiest neemt het twee keer op.

0 pluimen
raskit
Veteraan verkenner

Wel, ik had het inderdaad eerst enkel bij de nba-wedstrijden maar vandaag merk ik het al voor de tweede keer bij andere programma's.

0 pluimen
lebron
Aspirant verkenner

Ik heb dit probleem ook al vaak gezien, bij mij ook steevast bij NBA matchen. 

Heb je hier al feedback van ontvangen?

0 pluimen
raskit
Veteraan verkenner

Nee, al heb ik het ook wel nooit verder gestuurd dan hier. Maar is dus nog steeds hetzelfde probleem...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen