annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slecht beeld van zender één HD

Topic gestart op: 24-12-18 15h35

Antwoorden: 2 antwoorden

GuntherTaillieu
Aspirant verkenner

Slecht beeld van zender één HD

OPGELOST

Als ik één HD vergelijk bij canvas HD is het frappant hoe hoe flets het beeld op één is.

Dit is duidelijk merkbaar nu tijdens de warmste week aangezien ze op bepaalde uren hetzelfde uitzenden.

Is ook via streaming zo dus ik veronderstel dat het probleem bij de VRT zelf ligt.

Kan dit gemeld worden aan de VRT door orange ?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

 @GuntherTaillieu ik vrees dat dit niet mogelijk is. Als het probleem bij de VRT ligt heeft elke provider hetzelfde probleem. Maar het kan zijn dat de uitzending op een lagere resolutie wordt uitgezonden.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
Herihor
Leidende verkenner

Af en toe gebruik ik ook streaming en projecteer dit via AirPlay op de tv, in principe als ik een aflevering van een nieuwe serie gemist heb. Het beeld is dan inderdaad minder goed dan wanneer ik de decoder gebruik (= schitterend beeld!), maar dat is vrij normaal: de VRT zendt via streaming een beeld in standaard definitie uit (= hoe groter het beeld van de tv, hoe vager), via de decoder krijg je Full HD (= aangepast aan de moderne grote tv schermen). Full HD via streaming heeft geen zin (hoop er dus niet op!): het zou niet tot uiting komen op het scherm van een smartphone of een tablet en veel te veel bandbreedte gebruiken.

patrick2
Wijze
Wijze

 @GuntherTaillieu ik vrees dat dit niet mogelijk is. Als het probleem bij de VRT ligt heeft elke provider hetzelfde probleem. Maar het kan zijn dat de uitzending op een lagere resolutie wordt uitgezonden.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen