Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-02-20 22h25
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hoi,
Momenteel kijk ik op m'n 2e TV 'analoog'; echter dat signaal stopt binnenkort...
Door het weinige gebruik van die 2e TV zie ik het niet zitten om een 2e decoder te huren.
Ik zou eventueel een Android TV-Box aanschaffen (bvb. Xiaomi Mi Box S) en daar via de Orange Android App dan TV kijken.
Vraag: gaat de Orange Android App op zo'n TV-Box werken?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@BVanBeversluys mijn vermoeden is dat het niet gaat werken. Je kan toch de orange app downloaden op je gsm en dan streamen naar de tv met een chromecast. Dat is het beste alternatief , vind ik , om toch je programma's te zien. Het kan ook een tablet zijn natuurlijk maar je kan vanaf daar streamen.
Bij wijze van test eens geprobeerd met mijn Andoid-Box. (Wat voor mij wat nutteloos is aangezien mijn decoder met dezelfde TV verbonden is 😉) Via de Play Store kon ik de App probleemloos downloaden. Na het openen van de app genereerde ik een code op de decoder en koppelde ik de app.
Na het koppelen start de app en kom ik in de TV-Gids.
Ik kan gewoon programma's selecteren en bekijken zoals je doet met de app op smartphone/tablet.
Zelf gebruik ik thuis de NEO U9-H van Minix. Let er wel op indien je ook voor deze zou kiezen dat die geen ondersteuning voor Netflix in HD biedt.
Hopelijk ben je hier wat mee geholpen.
Bedankt voor de gedetailleerde uitleg 👍.
@SimonDelarue dat is zeer nuttige info ! Bedankt !
@BVanBeversluys mijn vermoeden is dat het niet gaat werken. Je kan toch de orange app downloaden op je gsm en dan streamen naar de tv met een chromecast. Dat is het beste alternatief , vind ik , om toch je programma's te zien. Het kan ook een tablet zijn natuurlijk maar je kan vanaf daar streamen.
Mijn vermoeden is dat deze wel zal werken op een Android tv box, als de app op eender welke gsm of tablet werkt zal deze ook op een tv box werken.
Op je gsm heb je android, wifi en de app => ge hebt daar beeld
Op de box heb je android, wifi en de app => ge zou ook beeld moeten hebben.
Heb het even uitgetest.
Werkt perfect op smartphone, laptop en tablet.
Op android box nog niet aan de praat gekregen.