Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-12-18 09h07
Antwoorden: 26 antwoorden
Hallo allemaal !
De tv-decoder reageert niet. Wat moet ik doen ? Mijn collega Thomas van de technische dienst heeft mij een lijst met tests die je moet uitvoeren voor je de klantendienst belt:
Controleer de linkse led (voedingslampje)
Uit: geen voeding
Controleer of de PSU is ingestoken en brandt.
Controleer eventueel het stekkerblok (met schakelaar?).
Indien nog altijd KO, bel naar de klantendienst.
Groen: OK
Controleer de tv-verbinding (HDMI-kabel).
Controleer de HDMI-bron van de tv. Zie je het ‘boot screen’ (logo Orange) en vervolgens niets (zwart scherm) terwijl het controlelampje groen brandt en je zeker bent van de HDMI-bron: druk op Home -> zie je de menu’s of niet? + knippert het groene lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Indien nee (zwart scherm) en ja (knippert): er is wellicht een probleem met de hardware. Bel naar de klantendienst.
Oranje: slaapstand
Probeer om de decoder uit de slaapstand te halen met de knop ‘DECODER ON’ (bovenaan rechts) op de afstandsbediening of met de ON-knop (rechts vooraan op de decoder). Knippert het lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Nee : Controleer de batterijen in de afstandsbediening
Ja, maar blijft in slaapstand : Herstart de decoder elektrisch met de schakelaar (op de voedingskabel of op de decoder).
Opmerking: dit is een gekend probleem dat momenteel wordt opgelost: soms ontwaakt de decoder niet uit de slaapstand – in dat geval elektrisch herstarten.
Fijne dag ! 🙂
Céline
Beste,
Wij hebben net een samsung 7 serie's smart tv aangekocht en ik heb alles wat u heeft opgenoemd geprobeerd, de lichtjes reageren, maar het scherm blijft zwart.
Als ik de schakelaar afzet en enige tijd later terug opstart, krijg ik wel te zien dat de decoder aan het rebooten is, maar dan krijg ik terug een zwart scherm.
Bij de HDMI-poort waar ik de decoder op aansluit komt telkens bijstaan dat het een onbekend toestel betreft.
Ik heb tevens ook verschillende HDMI-kabels uitgetest (ik ben er zelfs 1 bij de buren gaan vragen) en niets helpt.
Ik heb gisteren gezien dat iemand een gelijkaardig probleem had, maar ik kan nergens terugvinden wat zijn oplossing was, want alle antwoorden die erbij stonden had ik reeds uitgeprobeerd.
Er stond ook een oplossing bij die nogal raar is, de instellingen van de decodere aanpassen (maar daar ik die niet opgestart krijg zal dat moeilijk gaan :-p)
Is er nog iets anders dat ik kan uitproberen buiten bellen, want die laten u bovenstaande nog eens allemaal doen (alsof ik dat nog geen 100 keer gedaan heb) om dan te zeggen dat ze u over een paar dagen nog eens zullen terugbellen omdat ze het aan een specialist moeten navragen.
@CelineR Waarom voegt Orange geen dagelijkse reboot optie toe aan de software van de decoder (met aanpasbaar uur) totdat het probleem opgelost is ? Dat is beter dan regelmatig de stekker uittrekken of de schakelaar aan/uit zetten en wachten tot het toestel het begeeft.
@Jerre schreef:@CelineR Waarom voegt Orange geen dagelijkse reboot optie toe aan de software van de decoder (met aanpasbaar uur) totdat het probleem opgelost is ? Dat is beter dan regelmatig de stekker uittrekken of de schakelaar aan/uit zetten en wachten tot het toestel het begeeft.
Dat kunt ge gemakkelijk zelf realiseren door uw decoder aan te sluiten op een timer. Ge programmeert die timer om elke nacht op een moment dat ge zeker niet kijkt een periode (minuten, uren, naar keuze) de decoder zonder stroom te zetten. Het zou al erg moeten tegenzitten als hij dan nog steeds uitvalt ...
In afwachting van een deftige oplossing door Orange is dit alvast een kopzorg minder ...
Gebruiker | Aantal |
---|---|
3 | |
3 | |
2 | |
2 | |
1 |