annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tips and tricks : De tv-decoder reageert niet

Topic gestart op: 06-12-18 09h07

Antwoorden: 26 antwoorden

CelineR
Voormalig sjamaan
Voormalig sjamaan

Tips and tricks : De tv-decoder reageert niet

Hallo allemaal !

De tv-decoder reageert niet. Wat moet ik doen ? Mijn collega Thomas van de technische dienst heeft mij een lijst met tests die je moet uitvoeren voor je de klantendienst belt:

Controleer de linkse led (voedingslampje)
Uit: geen voeding
Controleer of de PSU is ingestoken en brandt.
Controleer eventueel het stekkerblok (met schakelaar?).
Indien nog altijd KO, bel naar de klantendienst.

Groen: OK
Controleer de tv-verbinding (HDMI-kabel).
Controleer de HDMI-bron van de tv. Zie je het ‘boot screen’ (logo Orange) en vervolgens niets (zwart scherm) terwijl het controlelampje groen brandt en je zeker bent van de HDMI-bron: druk op Home -> zie je de menu’s of niet? + knippert het groene lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Indien nee (zwart scherm) en ja (knippert): er is wellicht een probleem met de hardware. Bel naar de klantendienst.

Oranje: slaapstand
Probeer om de decoder uit de slaapstand te halen met de knop ‘DECODER ON’ (bovenaan rechts) op de afstandsbediening of met de ON-knop (rechts vooraan op de decoder). Knippert het lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Nee : Controleer de batterijen in de afstandsbediening
Ja, maar blijft in slaapstand : Herstart de decoder elektrisch met de schakelaar (op de voedingskabel of op de decoder).
Opmerking: dit is een gekend probleem dat momenteel wordt opgelost: soms ontwaakt de decoder niet uit de slaapstand – in dat geval elektrisch herstarten.

Fijne dag !  🙂
Céline

giphy.gif

 

Labels (1)
26 ANTWOORDEN 26
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  Als je de stekker eruit trekt op het moment dat het systeem draait riskeer je altijd een crash, vandaar liever geen timer maar een scheduled reboot.
@Totem  Eventueel als hidden feature voor power users ? Smiley Vrolijk

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Vandaag een nieuwe software update gehad !

Jerre
Gewaardeerde genezer

@Anonymous  Bedankt voor de info, Ik ging de mogelijke oplossing laat de decoder aan staan en schakel de automatische slaapstand uit een week uitproberen. Eerst nog een week de slaapstand blijven gebruiken dus.

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Zou wel handig zijn moest men ergens de changelog kunnen lezen wat er allemaal aangepast is.

🙂

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Anonymous  1 week voorbij met gebruik van de slaapstand en de decoder is niet meer vastgelopen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen