annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tips and tricks : De tv-decoder reageert niet

Topic gestart op: 06-12-18 09h07

Antwoorden: 26 antwoorden

CelineR
Voormalig sjamaan
Voormalig sjamaan

Tips and tricks : De tv-decoder reageert niet

Hallo allemaal !

De tv-decoder reageert niet. Wat moet ik doen ? Mijn collega Thomas van de technische dienst heeft mij een lijst met tests die je moet uitvoeren voor je de klantendienst belt:

Controleer de linkse led (voedingslampje)
Uit: geen voeding
Controleer of de PSU is ingestoken en brandt.
Controleer eventueel het stekkerblok (met schakelaar?).
Indien nog altijd KO, bel naar de klantendienst.

Groen: OK
Controleer de tv-verbinding (HDMI-kabel).
Controleer de HDMI-bron van de tv. Zie je het ‘boot screen’ (logo Orange) en vervolgens niets (zwart scherm) terwijl het controlelampje groen brandt en je zeker bent van de HDMI-bron: druk op Home -> zie je de menu’s of niet? + knippert het groene lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Indien nee (zwart scherm) en ja (knippert): er is wellicht een probleem met de hardware. Bel naar de klantendienst.

Oranje: slaapstand
Probeer om de decoder uit de slaapstand te halen met de knop ‘DECODER ON’ (bovenaan rechts) op de afstandsbediening of met de ON-knop (rechts vooraan op de decoder). Knippert het lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Nee : Controleer de batterijen in de afstandsbediening
Ja, maar blijft in slaapstand : Herstart de decoder elektrisch met de schakelaar (op de voedingskabel of op de decoder).
Opmerking: dit is een gekend probleem dat momenteel wordt opgelost: soms ontwaakt de decoder niet uit de slaapstand – in dat geval elektrisch herstarten.

Fijne dag !  🙂
Céline

giphy.gif

 

Labels (1)
26 ANTWOORDEN 26
Anonymous
Niet van toepassing

Dan is het zeker een bugfix in de goeie richting, wie weet raken al de kinderziektes er helemaal uit.

Smiley Vrolijk

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

16 dagen geen probleem gehad maar daarstraks is de decoder tijdens het gebruik vastgelopen.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

16 dagen geen probleem gehad maar daarstraks is de decoder tijdens het gebruik vastgelopen.


Misschien toch af en toe de decoder bewust rebooten, eventueel met een periode van rust. Kan nooit kwaad, en wie weet voorkomt het ongewenste blokkages.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
kimdelbeke
Aspirant verkenner

De laatste weken heb ik geen last meer van vasthangers gehad...

Cdt24801
Wijze
Wijze


@kimdelbeke  schreef:

De laatste weken heb ik geen last meer van vasthangers gehad...


Dat is goed nieuws, houden zo Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen