Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-12-18 09h07
Antwoorden: 26 antwoorden
Hallo allemaal !
De tv-decoder reageert niet. Wat moet ik doen ? Mijn collega Thomas van de technische dienst heeft mij een lijst met tests die je moet uitvoeren voor je de klantendienst belt:
Controleer de linkse led (voedingslampje)
Uit: geen voeding
Controleer of de PSU is ingestoken en brandt.
Controleer eventueel het stekkerblok (met schakelaar?).
Indien nog altijd KO, bel naar de klantendienst.
Groen: OK
Controleer de tv-verbinding (HDMI-kabel).
Controleer de HDMI-bron van de tv. Zie je het ‘boot screen’ (logo Orange) en vervolgens niets (zwart scherm) terwijl het controlelampje groen brandt en je zeker bent van de HDMI-bron: druk op Home -> zie je de menu’s of niet? + knippert het groene lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Indien nee (zwart scherm) en ja (knippert): er is wellicht een probleem met de hardware. Bel naar de klantendienst.
Oranje: slaapstand
Probeer om de decoder uit de slaapstand te halen met de knop ‘DECODER ON’ (bovenaan rechts) op de afstandsbediening of met de ON-knop (rechts vooraan op de decoder). Knippert het lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Nee : Controleer de batterijen in de afstandsbediening
Ja, maar blijft in slaapstand : Herstart de decoder elektrisch met de schakelaar (op de voedingskabel of op de decoder).
Opmerking: dit is een gekend probleem dat momenteel wordt opgelost: soms ontwaakt de decoder niet uit de slaapstand – in dat geval elektrisch herstarten.
Fijne dag ! 🙂
Céline
pff niks schijnt te helpen. Ik heb een timer die iedere keer van 06-08 uur uitgaat dus nkan genoeg afkoeken maar lukt ook niet.
Nu orange terug duurder is dan telenet denk ik er ernstig over na om te veranderen.
@proximusboyke schreef:... knip ...
Nu orange terug duurder is dan telenet denk ik er ernstig over na om te veranderen.
Is dat zo? Vergelijken is niet eenvoudig want beide operatoren hebben pakketten die moeilijk met elkaar te vergelijken zijn, vind ik...
in mijn geval zijn ze 49 euro duurder.
5x 40€ +39 tv internet +speedboost 249€
telenet wigo unlimited 200 + veel minder problemen met decoder + als ge iets wilt opvragen bvb vrt nieuws ofzo kan je en wil je een film of zo opvragen dan heb je tenmindte de mogelijkheid.
Even bekeken en jij hebt, veronderstel ik, vijf foons met een Arend abo. In dat geval klopt uw berekening dan inderdaad. Zonder de kwalitieit in rekening te brengen, puur op kosten bekeken, is Wigo unlimited voor u een goedkopere oplossing.
Blijkbaar momenteel zelfs met een promotie: € 175 ipv € 200
Wat ik persoonlijk nog altijd heel veel geld vind, elke maand opnieuw. Maar je mag/kan iemand anders zijn rekening niet maken, is ook juist.
inderdaad met nicht en neefje erbij, maar soit onze rekening. En die prijs ou iets duurder mogen zijn als de kwaliteit evenredig is. Maar meer betalen voor u te ergeren op die decoders die veel vastlopen en minder kunnen krijgen en minder hebben vind ik wel heel erg. Ook het feit dat altijd is er komt iets aan er komt iets aan, er gaat veel veranderen maar er komt just niks