Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Voormalig sjamaan
Voormalig sjamaan

Tips and tricks : De tv-decoder reageert niet

Hallo allemaal !

De tv-decoder reageert niet. Wat moet ik doen ? Mijn collega Thomas van de technische dienst heeft mij een lijst met tests die je moet uitvoeren voor je de klantendienst belt:

Controleer de linkse led (voedingslampje)
Uit: geen voeding
Controleer of de PSU is ingestoken en brandt.
Controleer eventueel het stekkerblok (met schakelaar?).
Indien nog altijd KO, bel naar de klantendienst.

Groen: OK
Controleer de tv-verbinding (HDMI-kabel).
Controleer de HDMI-bron van de tv. Zie je het ‘boot screen’ (logo Orange) en vervolgens niets (zwart scherm) terwijl het controlelampje groen brandt en je zeker bent van de HDMI-bron: druk op Home -> zie je de menu’s of niet? + knippert het groene lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Indien nee (zwart scherm) en ja (knippert): er is wellicht een probleem met de hardware. Bel naar de klantendienst.

Oranje: slaapstand
Probeer om de decoder uit de slaapstand te halen met de knop ‘DECODER ON’ (bovenaan rechts) op de afstandsbediening of met de ON-knop (rechts vooraan op de decoder). Knippert het lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Nee : Controleer de batterijen in de afstandsbediening
Ja, maar blijft in slaapstand : Herstart de decoder elektrisch met de schakelaar (op de voedingskabel of op de decoder).
Opmerking: dit is een gekend probleem dat momenteel wordt opgelost: soms ontwaakt de decoder niet uit de slaapstand – in dat geval elektrisch herstarten.

Fijne dag !  🙂
Céline

giphy.gif

 

Labels (1)
26 ANTWOORDEN 26
Highlighted
Leidende sjamaan


@Jerre  schreef:

@proximusboyke  als je 5 x "unlimited" data nodig hebt dan zit je inderdaad beter bij Telenet met 100GB gedeelde mobiele data.


Bemerk ik hier enige vorm van sarcasme? Smiley Verrast

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Veteraan verkenner

inderdaad met nicht en neefje erbij, maar soit onze rekening. En die prijs ou iets duurder mogen zijn als de kwaliteit evenredig is. Maar meer betalen voor u te ergeren op die decoders die veel vastlopen en minder kunnen krijgen en minder hebben vind ik wel heel erg. Ook het feit dat altijd is er komt iets aan er komt iets aan, er gaat veel veranderen maar er komt just niks Vrolijke kat

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan


@proximusboyke  schreef:

... knip ... Ook het feit dat altijd is er komt iets aan er komt iets aan, er gaat veel veranderen maar er komt just niks Vrolijke kat

 


Is dat niet overal zo een beetje? Of vind je dat het hier bij Orange erger is dan bij een andere provider? Je weet, het gras is altijd groener in de andere wei hé ... Tot je daar eens gaat grazen ...

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Veteraan verkenner

gat is ook waar ben nu klant van 01/2018 en tis van dan dat vod er zou aankomen en dat de abos bij love zwaar zouden veranderen.

kheb toch niet de indruk dat de andere providers 1 jaar zitten te palaveren over iets.

die abos is nu nog het minste alhoewel proximus telenet kan nu ook zeggen onze packs gaan ooit eens veranderen, dat weet het kleinste kind.

Die decoders die voortdurend vastlopen, ik vind wel na 1 jaar dat het tijd is om op te lossen. En als je dan belt en ge krijgt te horen o meneer u bent de enige die daarover klaagt dan kookt mijn bloed helemaal. Lezen ze dan niet hun eigen forum

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@proximusboyke

Ik kan u wel volgen, maar het is nergens helemaal OK weet je  .... Ik lees ook wel op andere fora, ook van totaal andere genres, en overal vind je hetzelfde: dat het nu een provider is of een bepaald merk van toestel of soort voertuig, whatever ... Je zult er altijd klanten/gebruikers vinden die heel tevreden zijn en quasi nooit pannes of problemen hebben net als er steeds en overal klanten/gebruikers zijn die voortdurend pech/panne hebben en steen en been klagen. En de grootse hoop zweeft daar ergens tussen.

En ik zeg niet dat die klagers altijd overdrijven of ongelijk hebben, ze kunnen best gelijk hebben, maar mijn punt is: je kunt dat altijd en overal hebben, gelijk wat je koopt of gebruikt of of of ....

Wat niet wegneemt dat het uw volste recht is om eens iets anders uit te proberen. Als je echt ontevreden ben kan het alleen maar verbeteren hé Smiley Knipoog

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

Beste,

Wij hebben net een samsung 7 serie's smart tv aangekocht en ik heb alles wat u heeft opgenoemd geprobeerd, de lichtjes reageren, maar het scherm blijft zwart.

Als ik de schakelaar afzet en enige tijd later terug opstart, krijg ik wel te zien dat de decoder aan het rebooten is, maar dan krijg ik terug een zwart scherm.

Bij de HDMI-poort waar ik de decoder op aansluit komt telkens bijstaan dat het een onbekend toestel betreft.

Ik heb tevens ook verschillende HDMI-kabels uitgetest (ik ben er zelfs 1 bij de buren gaan vragen) en niets helpt.

Ik heb gisteren gezien dat iemand een gelijkaardig probleem had, maar ik kan nergens terugvinden wat zijn oplossing was, want alle antwoorden die erbij stonden had ik reeds uitgeprobeerd.

Er stond ook een oplossing bij die nogal raar is, de instellingen van de decodere aanpassen (maar daar ik die niet opgestart krijg zal dat moeilijk gaan :-p)

Is er nog iets anders dat ik kan uitproberen buiten bellen, want die laten u bovenstaande nog eens allemaal doen (alsof ik dat nog geen 100 keer gedaan heb) om dan te zeggen dat ze u over een paar dagen nog eens zullen terugbellen omdat ze het aan een specialist moeten navragen.

0 pluimen
Highlighted
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @lieve80 

Totem wou eens informeren of intussen alles weer werkzaam is?

Zonnegroeten

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen