Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-12-24 10h02
Antwoorden: 3 antwoorden
Hallo,
Ik weet niet of het ene met het andere te maken heeft maar wij zitten met het volgende probleem :
mijn man kijkt televisie (2e) in de veranda via Chromecast - probleem is dat die de laatste tijd altijd maar uitvalt. Hij kan soms geen 5 minuten na elkaar Tv -kijken - vooral voetbal - gaf vroeger weinig of geen problemen.
Ik heb gisteren gepoogd een diagnosetest (op de 1e televisie) uit te voeren en dit gaf een foutbericht;
TS 3|--MHz|256QAm RX---dBmV|SNR--dB|Niet conform
TS15|--MHz|256QAM RX---dBmV|SNR--dB|Niet conform
TS 1|394MHz|256QAM RX-6dBmV|SNR36dB| Niet optimaal.
Ik ken niks van techniek, maar heb wel al alle kabels al eens uit en ingeplugged (zonder resultaat). Ook de Chromecast werd gecontroleerd.
Wij hebben een full-pack bij orange (TV-internet-en gsm).
Wat moeten wij doen om dit op te lossen.
Dank voor jullie antwoord.
Hallo,
Hoe is je internet snelheid ?
Je kan ook een speedtest doen, via internet, om een eerste indruk te hebben: https://www.speedtest.net/nl
Anderzijds, chromecast, is dit apart of ingebouwd in tv ?
En wie/wat is de zender van chromecast beeld ?
Chromcast gaat kan zowel via wifi of netwerk kabel. Je wifi ontvangst moet hiervoor heel goed zijn.
Kijken naar de 1e tv verloopt normaal (via modem).
We hebben dan maar gebeld naar Orange - na meer dan een half uur wachten en 3 doorschakelingen later - blijkt dat er problemen zijn met de app van Orange Tv. Het einde van die problemen is niet gekend?!?
We zouden op de hoogte gebracht worden van de oplossing van die problemen. 'k Ben benieuwd.
Zou eens zien naar je wifi verbinding ( best 5 GHz kanaal nemen indien mogelijk - afstand)
Chromecast gaat langs de wifi
Als hij streamt vanaf zijn gsm moet het eerst langs de wifi naar de gsm gaan, de gsm zendt het dan terug over dezelfde wifi naar de chromecast
Als je op de 1e tv normaal kunt kijken denkt ik niet dat er een probleem is
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
3 | |
2 | |
1 | |
1 |