annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraagje over decoder Frankrijk

Topic gestart op: 13-12-20 13h23

Antwoorden: 8 antwoorden

axelfal
Aspirant verkenner

Vraagje over decoder Frankrijk

OPGELOST

Graag had ik geweten of de Orange decoder van Frankrijk ook zou werken in België? 

Familielid gaan binnenkort verhuizen en zag net dat de Franse decoder verschillende functies heeft die de Belgische niet heeft. 

 

Alvast bedankt! 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@axelfal  nee dat werkt niet dus ook niet op een bestaand adres waar een decoder actief. 

Ik heb ook decoders geactiveerd. Dus wat gebeurd er , het pakket bij Orange wordt opgezegd en de decoder gedeactiveerd in het systeem. Die decoder kan je dan niet oppakken en meenemen naar jou adres en hier vragen die te activeren. Bij elke opzeg bij elke provider wordt de modem en de decoder gedeactiveerd om fraude te voorkomen. Dus het zal nooit gaan werken niet hier en in Frankrijk zal een nieuwe activering gevraagd dienen te worden als die naar een andere klant in Frankrijk gaat. Hier moet je zelfs je modem en decoder binnen brengen bij Orange dus ik vermoed dat het daar ok moet maar die regels ken ik niet bij Orange Frankrijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze


@axelfal  schreef:

Als je vergelijkt met een simkaart...hij is geactiveerd in Frankrijk met een Franse sim, dan kan je die sim toch ook gebruiken op het netwerk in België? 

Het is toch niet dat je het toestel hier nog eens moet activeren? 

Mijn excuses voor de vragen. 😉 


Die vergelijking met een sim kaart loopt een beetje mank omdat wij dat hier in België niet gewoon zijn. Alle GSM toestellen die hier verkocht worden moeten verplicht simlock vrij zijn. Dit betekent dat je er om het even welke sim kaart kan insteken, het gaat werken.

Er zijn andere landen waar een simlock wel toegestaan is. Dat betekent dat je zo een toestel enkel met welbepaalde (enkel van dat land of enkel van een welbepaalde operator) simkaarten kan gebruiken. Als jij in zo een land een toestel koopt ga je dat hier niet kunnen gebruiken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@axelfal  elke decoder heeft een serienummer en elke gsm heeft een serie nummer. Verschillende serie nummers zijn er dus in omloop en die worden gekoppeld aan het land waar deze toestellen uitkomen. Dat wil zeggen dat een franse decoder van Orange gekoppeld wordt in het systeem met dat serienummer. Als je die decoder mee pakt naar hier en je vraagt dat serienummer te activeren dan zullen die zeggen dat kennen we niet. Want dat serienummer wordt hier die herkend heel simpel is dat eigenlijk. 

Toen ik nog modems activeerde ging dat ook op een soort van serie nummer , de MAC adressen. Elk MAC adres is uniek en als je nu een modem koopt van € 20 bij Amazone en je vraagt mij deze te activeren              ( eigenlijk provisioneren ) dan zal dat systeem zeggen die modem ken ik niet. Dat gaat hetzelfde met een decoder het gaat niet werken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
axelfal
Aspirant verkenner

Oké, Op een nieuw adres zal het dus niet werken. 

Zou een geactiveerde decoder dan wel mijn reeds actieve decoder kunnen vervangen? 
Dan moet er toch niets door Orange geactiveerd worden? 


Vroeg me vooral af of hij buiten de zenders ook de functie van cloud opnames kan gebruiken.... 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@axelfal  nee dat werkt niet dus ook niet op een bestaand adres waar een decoder actief. 

Ik heb ook decoders geactiveerd. Dus wat gebeurd er , het pakket bij Orange wordt opgezegd en de decoder gedeactiveerd in het systeem. Die decoder kan je dan niet oppakken en meenemen naar jou adres en hier vragen die te activeren. Bij elke opzeg bij elke provider wordt de modem en de decoder gedeactiveerd om fraude te voorkomen. Dus het zal nooit gaan werken niet hier en in Frankrijk zal een nieuwe activering gevraagd dienen te worden als die naar een andere klant in Frankrijk gaat. Hier moet je zelfs je modem en decoder binnen brengen bij Orange dus ik vermoed dat het daar ok moet maar die regels ken ik niet bij Orange Frankrijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen