annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer nieuwe decoder?

Topic gestart op: 07-02-20 08h48

Antwoorden: 13 antwoorden

polydor
Gewaardeerd verkenner

Wanneer nieuwe decoder?

Ik ben momenteel klant bij proximus.  Ik heb een kleine decoder met een paar voordelen die ik niet kan missen of enorm apprecieer:

- de afstandsbediening is radio-controlled.  Mijn decoder zit opgeborgen in dekast

- de afmetingen zijn klein aangezien er geen HDD in zit.  Mijn kast is ook klein 😉

- het verbruik zou rond de 6 watt liggen.  Een klassieke decoder verbruikt meestal meer dan 20 watt. Dat is 140kwh verschil. 

- mijn opnames kan ik van overal bekijken.  Ook als ik niet thuis ben (aangezien alles in de cloud is opgenomen)

nadelen: 

- opnames kan je niet langer dan 3 jaar bewaren

 

Vandaar, eens orange ook deze kleine cloud-decoders zou aanbieden (zoals orange france al doet), zou ik overstappen.  Enig idee wanneer we dit kunnen verwachten?  

ps: ik sta ook open voor beta-testing 😉

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Herihor
Leidende verkenner

Je betaalt meer voor Proximus en je krijgt ook meer, nochtans vind ik het TV-beeld van Orange veel scherper dan dat van Proximus. Het is dus een kwestie van waaraan je de voorkeur geeft!

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Herihor  schreef:

Je betaalt meer voor Proximus en je krijgt ook meer, nochtans vind ik het TV-beeld van Orange veel scherper dan dat van Proximus. Het is dus een kwestie van waaraan je de voorkeur geeft!


Niet alleen de voorkeur. Iedereen heeft zo zijn behoeftes. Er zijn veel meer aspecten aan verbonden dan enkel de prijs. En voor iedereen zijn die behoeften anders en een persoonlijke zaak.

Men kan dus niet zomaar globaal voor alles en iedereen één provider aanduiden als zijnde "De Beste".

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@polydor 

Ik heb uiteraard geen kristallen bol, maar ik vermoed dat dit toch niet zo razendsnel zal gaan gebeuren hoor ...

Dat zijn serieuze investeringen en Orange moet sowieso al goed oppassen om goedkoop te blijven tegenover de concurrentie ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@polydor  ik vermoed dat mijn gewaardeerde collega @Cdt24801  gelijk heeft en dat je moet wachten bij Orange. Denk dat dit nog wel even op zich laat wachten want Orange is bezig andere dingen stevig op punt te zetten en te krijgen. Denk vooral Orange in de gaten houden betreft ontwikkelingen en dan kan je altijd nog zien wat de toekomst brengt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


polydor
Gewaardeerd verkenner

Ik begrijp dat een bedrijf compromissen moet maken en, inderdaad, orange Belgie focust zich om de goedkoopste te zijn.  Begrijpelijk dat we dan niet het nieuwste van het nieuwste kunnen verwachten.  Het is ook meer dan alleen maar een nieuwe decoder.  Een ganse cloud infrastructuur moet mee opgezet worden om remote recordings mogelijk te maken. 

Mijn grootste gemis is echter de remote control die infrarood is ipv radio controlled.  Met de rest zou ik kunnen leven.  Ik heb nl geen zin om een open kastje / tafeltje bij mijn TV te zetten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen