annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

infobalk onderaan bij voorwaarts spoelen van een opname

Topic gestart op: 12-09-19 20h52

Antwoorden: 12 antwoorden

nononsens
Aspirant verkenner

infobalk onderaan bij voorwaarts spoelen van een opname

OPGELOST

sinds ik bij orange tv ben heb ik mij blauw geergerd dat bij het versneld voorwaarts spoelen van een gemaakte opname de (compleet nutteloze) infobalk breed onderaan het scherm verscheen en mensen die naar sportevenementen als tennis en snooker kijken ( en zo een match kan heel lang duren) en die een opname versneld doorspoelen de score niet kunnen zien door die compleet nutteloze infobalk.

Groot was mijn verbazing dat een of andere snuggere designer de infobalk rechts boven had gezet en zodoende was de score perfect bij te houden en kon men (voor de mensen die niet zoveel tijd hebben) doorspoelen naar de laatste set of frame. Helaas was deze verbetering slecht van korte duur.

Immens was mijn ergernis toen ik vandaag zag dat ze die compleet nutteloze en vreselijk storende infobalk terug onderaan hadden gezet.

Voor de massamens die graag domme sporten kijkt als bvb voetbal is er geen enkel probleem vermits de score daar links boven wordt gegeven (en de matchen ook veel minder lang zijn).

Mijn vraag : bevind er zich ergens in die immense poel van overbetaalde ingenieurs en softwaredesigner 1 persoon die ook maar eventjes denkt aan de mens die niet is geinteresseerd in voetbal maar in andere sporten en toch niet zoveel tijd heeft om de hele match te zien?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
AlexandraW
Moderator
Moderator

Hey @nononsens


Als de oplossing werkt, mag je deze valideren als oplossing.
Zo kunnen andere Tribers met hetzelfde issue dit sneller oplossen.

Thanks!

 

Groetjes

Alexandra

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
patje61
Aspirant scout

Hallo,

 

Wij hebben sinds dinsdag ook tv en internet via Orange. Wij komen van een Telenet omgeving. Wij zijn natuurlijk dit systeem al jaren gewoon maar toch moet ik vaststellen dat dit veel gebruiksvriendelijker is. Ook ik erger mij matig aan het feit dat je telkens weer naar die back knop moet gaan. Als je een opname fastforward moet je terug naar back anders blijft de zwarte balk die je laat zien of je vooruit of achteruit spoelt gewoon voor je scherm staan. Bij Telenet verdween die automatisch na enkele seconden.Nog zo iets vervelend: als je een programma selecteert om op te nemen moet je nadien ook weer telkens naar back gaan om terug in je guide te komen. Ook stel ik vast dat er verschillende series niet als serie kunnen opgenomen worden. Je moet telkens opnieuw aflevering per aflevering instellen. Ze hebben duidelijk niet gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van de concurrentie. Laat ons hopen dat dit later nog aangepast zal worden!!

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

 

Wij hebben sinds dinsdag ook tv en internet via Orange. Wij komen van een Telenet omgeving. Wij zijn natuurlijk dit systeem al jaren gewoon maar toch moet ik vaststellen dat dit veel gebruiksvriendelijker is. Ook ik erger mij matig aan het feit dat je telkens weer naar die back knop moet gaan. Als je een opname fastforward moet je terug naar back anders blijft de zwarte balk die je laat zien of je vooruit of achteruit spoelt gewoon voor je scherm staan. Bij Telenet verdween die automatisch na enkele seconden.Nog zo iets vervelend: als je een programma selecteert om op te nemen moet je nadien ook weer telkens naar back gaan om terug in je guide te komen. Ook stel ik vast dat er verschillende series niet als serie kunnen opgenomen worden. Je moet telkens opnieuw aflevering per aflevering instellen. Ze hebben duidelijk niet gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van de concurrentie. Laat ons hopen dat dit later nog aangepast zal worden!!

Ugh @patje61,

Totem heeft je voorstel doorgestuurd aan de strategische geesten.
Totem's zonnegroetjes,

Totem

Cdt24801
Wijze
Wijze

@patje61 

Alles heeft zo zijn prijs hé ... complexiteit tegenover eenvoud ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

Ik ga akkoord dat de software niet altijd goed doordacht is en vooral slecht werkt, maar voor dit specifiek probleem is er een héél eenvoudige oplossing, als je tijdens het vooruit spoelen één keer op de 'Back' knop van de afstandsbediening drukt (niet de terugspoel knop!) verdwijnt die balk namelijk gewoon (toch in mijn softwareversie, hopelijk blijft dit zo)!

Wel schandalig dat ze u dat niet kunnen zeggen op de klantendienst...

Verder kijkt iedereen (de sport of iets anders) wat hij/zij zelf graag ziet hé, lijkt me onnodig om de voetbalfans te schofferen (niet dat ik daar zelf vaak naar kijk).

Groeten, Koen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen