Profil de evnzs

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Bellen via wifi

Ik zou graag bellen via wifi inschakelen maar krijg steeds melding “neem contact op met Orange B” ligt dit aan mijn abonnement?

Solution acceptée

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Update: het werkt ondertussen, gewoon even wachten dus…

Pisteur expérimenté

• 

19  messages

Sws goed

Super User

• 

8K  messages

@evnzs goedemiddag,

géén idee wij kunnen niet zien welk abbo je hebt hé.

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

oeps vergeten bij te zetten, ik heb de orange mobile small 8gb

Super User

• 

7.6K  messages

Heb hetzelfde abonnement - alles werkt vlot - heeft niks met het abonnement te zien, zelfs met herlaadkaarten gaat het

Je toestel moet het aankunnen Bellen via wifi | Orange België

en je moet ook op een wifi netwerk zitten

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

iPhone 16 is vgm wel compatibel, niet? 
Dan ligt het aan de wifi (*****mus 😵💫😵💫) thuis

Guerisseur expérimenté

• 

607  messages

Hey @evnzs ,

Je telefoon zal idd wel compatibel zijn 😉. Hier werkt het al jaren goed met Iphone 12 en ken genoeg mensen die de "hogere" Iphones gebruiken en bellen via wifi.

Wat ik al gehoord heb, als het niet werkt dat je dan je netwerkinstellingen eens moet resetten op de Iphone.

Hoe doe je dit? Ga naar Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. En daarna eventueel eens de telefoon herstarten.

Opgelet: hiermee verlies je wel al de opgeslagen wifi netwerken en paswoorden op je telefoon. 

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Bedankt 🙏 

Super User

• 

7.2K  messages

Heb je al eens in de handleiding van de foon gekeken hoe je VoWiFi moet activeren, @evnzs ? Daar begint het bij.

Tweede stap is uiteraard dat je een WIFi netwerk in de buurt hebt waarop je kan inloggen. Dus gewoon een WiFi in de buurt is niet genoeg hé, je moet een paswoord hebben om erop te kunnen inloggen, anders zal het niet werken ...

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Ik probeer het op de thuiswifi, en het activeren is zo makkelijk als een knopje in de instellingen aanzetten (https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph78f4697ca/ios) maar dan krijg ik een foutmelding “neem contact op met orange”

Super User

• 

7.2K  messages

Zo makkelijk is het inderdaad, @evnzs , maar aangezien het niet lukt bij u gaat er toch iets mis. Ik heb uw link eens gevolgd, en zie dat dit een algemeen document is voor Apple toestellen. Heb je al eens gekeken in de specifieke handleiding voor uw foon? 

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Ja in de doos heb ik 8 pagina’s handleiding met geen woord over VoWiFi

Super User

• 

7.2K  messages

OK, @evnzs , doe dan eens de volgende test: haal uw sim uit uw foon en steek die eens in een andere foon. Werkt het dan wel ligt het aan uw foon. Lukt het daar ook niet ligt het aan uw sim. Daarna kan je verder zoeken.

EDIT: die test foon hoeft geen Apple te zijn, dat is niet relevant voor deze test. Als het werkt in bvb een Samsung moet het ook werken in een Apple.

Super User

• 

7.2K  messages

Hoi @evnzs 

Ik heb nog eens wat rondgeneusd en dit gevonden in een ander forum (andere provider).

Het is wel al een ouder artikel, maar wellicht is dit nog steeds van toepassing. Ik heb reeds eeuwen VoWIFi, dus ik weet niet meer hoe de start juist verlopen  is ... In ieder geval, dit toepassen kan zeker geen kwaad ...

Kijk eens in je instellingen van je toestel om te zien of bellen via Wifi aanstaat. Ook belangrijk om te weten , heeft dit ooit gewerkt via XXXXX? Want je dient wel de klantendienst eens te contacteren om het ook te activeren op je simkaart. Als dit niet actief is op je simkaart kan je er ook geen gebruik van maken. Ik heb toen de klantendienst gecontacteerd en kreeg een sms en het was in orde. Dit alles duurde 5 minuten om het in orde te krijgen. 

Loading...