Éclaireur novice
•
1 message(s)
Klacht ingediend bij Ombudsdienst Telecom
kopij zal verder verspreid worden via andere instanties (oa vrt)
Klantnummer :
2791610101109
Uw klacht
Nam u reeds contact op met de betrokken operator ?
Ja
Is er reeds een juridische procedure lopende voor de rechtbank of ontving u reeds een dagvaarding ?
Nee
Deden de feiten zich minder dan een jaar geleden voor ?
Nee
Is de betrokken operator actief in België ?
Ja
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
Orange heeft mij 5 keer 6.49 euro aangerekend.
Bij navraag zou dit gaan om een abbonement op de service "NBA League Pass". Ik heb echter nog nooit van deze dienst gehoord en heb op geen enkele wijze mijn toestemming gegeven voor een subscriptie/ recurrente betaling.
Bij navraag zou dit gaan om een abbonement op de service "NBA League Pass". Ik heb echter nog nooit van deze dienst gehoord en heb op geen enkele wijze mijn toestemming gegeven voor een subscriptie/ recurrente betaling.
Wat is het antwoord van de operator ?
Orange geeft telefonisch toe dat zij via het partnerbedrijf "PMconnect" een betaaldienst leveren.
FOUT 1: Ze kunnen mij echter niet vertellen op welke manier en wanneer ik mijn toestemming heb gegeven voor het abbonnement / recurrente betaling.
FOUT 2: Ze verwijzen mij door naar de website van hun partner (waar ik nog nooit van gehoord heb) met de vraag om contact met hen op te nemen. Opnieuw, ik ben helemaal geen klant van deze partner, enkel van Orange.
FOUT 3: Orange medewerker vertelt mij dat ze per SMS gewaarschuwd hebben dat er een bedrag van mijn rekening is gegaan. Ik heb de goede gewoonte om geen links te openen via SMS voor diensten die ik niet ken (dit wordt zo aangeraden door bankfederatie Febelfin etc.) om online fraude te voorkomen.
FOUT 1: Ze kunnen mij echter niet vertellen op welke manier en wanneer ik mijn toestemming heb gegeven voor het abbonnement / recurrente betaling.
FOUT 2: Ze verwijzen mij door naar de website van hun partner (waar ik nog nooit van gehoord heb) met de vraag om contact met hen op te nemen. Opnieuw, ik ben helemaal geen klant van deze partner, enkel van Orange.
FOUT 3: Orange medewerker vertelt mij dat ze per SMS gewaarschuwd hebben dat er een bedrag van mijn rekening is gegaan. Ik heb de goede gewoonte om geen links te openen via SMS voor diensten die ik niet ken (dit wordt zo aangeraden door bankfederatie Febelfin etc.) om online fraude te voorkomen.
Welke oplossing verwacht u van de operator ?
Ik eis van Orange de terugstorting van de bedragen die zij van mijn rekening heeft gestolen. Ik wens niet te werken via hun 'oplossing', ik heb helemaal niets te maken met het bedrijf PMconnect, dus ik zie niet in waarom het aan mij is om met hen te bemiddelen voor een oplossing.
Aan Orange om op te draaien voor de kosten, dit is de enige manier om deze wanpraktijk te stoppen.
Aan Orange om op te draaien voor de kosten, dit is de enige manier om deze wanpraktijk te stoppen.

Michawilly
Pisteur confirmé
•
9 messages
Je zou eigenlijk u geld moeten terug gestort krijgen bij ons was 3 keer aangerekend is in orde gebracht door Orange.
0
0
patrick2
Super User
•
11.1K messages
@driesd
Het is erg vervelend dat dit gebeurd is maar hier ga je er niet direct een oplossing op krijgen. Je hebt gehandeld door een klacht in te dienen en de ombudsdienst zal dit verder met Orange op moeten nemen. Op de Tribe is geen klantendienst en gaan er dus ook niks mee kunnen doen.
Hopelijk is het snel opgelost.
0