Profil de ZoRoX

Éclaireur novice

• 

2 Messages

Nummer volledig gewist

Wegens financiële omstandigheden heb ik mijn abbo niet meer kunnen betalen en heeft orange mijn nummer gedeactiveerd. Goed ik bel om te vragen hoe het zit met mijn nummer en de helpdesk zegt zolang uw factuur niet betaald is blijft uw nummer geblokkeerd en kan u deze niet overdragen. 

Na 6 maanden is mijn factuur zo goed als afbetaald en ik bel opnieuw om te vragen wanneer mijn nummer terug vrijkomt. 

Persoon aan de lijn zegt u nummer is vernietigd en bestaat niet meer. Ikzelf heb bij telenet gewerkt dus ik weet ook dat de hulp die je krijgt aan de telefoon echt afhangt van wie je hebt aan de lijn. 

Ik heb nog nooit geweten dat een provider een nummer gewoon “vernietigd”.

Ik geloofde er niet veel van en vroeg of de persoon mij kon doorverbinden met een andere afdeling maar dit was blijkbaar onmogelijk. 

mijn vraag is: is dit waar of gewoon uit de lucht gegrepen zoniet wie moet ik contacteren om mijn nummer te terug te krijgen?

Solution officielle

Community Manager

• 

1.4K Messages

Hallo @ZoRoX 

Ik begrijp dat het niet leuk is om betalingsproblemen te hebben. Ik kan de reactie van @patrick2 bevestigen, als je een afbetalingsplan had en dat correct hebt nageleefd, wordt je nummer enkel tijdelijk geschorst en opnieuw geactiveerd zodra het plan volledig is afgerond.

Als het echter gaat om een achterstallige betaling zonder een officieel afbetalingsplan, ondanks herinneringen, dan wordt het nummer eerst geschorst en na een bepaalde tijd definitief verwijderd.

Solution acceptée

Super User

• 

11.3K Messages

@ZoRoX 

Als je de factuur betaald hebt middels een afbetalingsregeling mogen ze je nummer niet zo maar schrappen daar zijn regels voor. Natuurlijk als jij gewoon betaald maar in stukjes wanneer jou dat uitkomt ja dan is er geen regeling en dan kunnen ze er in principe mee doen wat ze willen. 

Maar jou nummer is je eigendom normaal gezien en nogmaals als er een betalingsregeling is tussen jou en Orange blijft het nummer van jou. Je kan je gsm niet nummer niet overdragen dat is waar want je hebt dan eenmaal die regeling . Tot de factuur betaald is moet je wel blijven bij Orange. Maar dat klinkt wel logisch natuurlijk anders zou iedereen te pas en te onpas over gaan wanneer de factuur niet is betaald. 

Super User

• 

7.2K Messages

Ik zou eens binnenstappen in een Orange shop / verkoopspunt. Face to face heb je meer kans op een degelijk antwoord (alhoewel niets gegarandeerd is tegenwoordig ...🤨)

Online kan je zeker vinden waar het dichtsbijzijnde kantoor in uw buurt is.

Loading...