Profil de Helmuteke

Éclaireur novice

 • 

1  message(s)

jeudi 11 juin 2020 17:20

Opgelicht : waar kan ik heen ?

Vandaag belde mijn dochter me op met de mededeling dat er 50€ buiten bundel was.

na nazicht bleek dat er 92€ was aangerekend aankopen derden.

ik belde direct naar orange en kreeg ludiek het antwoord dat ik een maand moet wachten om te klagen , ik wou enkel vermijden dat er nog meer wordt aangerekend. Maar de helpdeskmedewerker had een slechte dag en legde de telefoon af.

ondertussen weet ik dat het pure oplichting is , mijn dochter kreeg van een nagemaakt profiel de vraag voor haar gsm nummer te geven , daarna ontving ze een sms en zo kan het valse profiel incasseren.

de helpdesk kan/wil me niet helpen , email bestaat niet meer bij orange , sociale media geen gehoor . . . 

wie kan me helpen wat te doen ?

Sage

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@Helmuteke  heel vervelend te lezen wat er gebeurd is. En tegenwoordig dient men al zo goed op te passen met al die dingen. 

De kosten buiten de bundel zullen inderdaad zichtbaar zijn op het moment als de facturatie cyclus gedaan is dat is dus het einde van de maand. Dan hebben ze ook zicht erop waar die kosten vandaan komen , want kosten buiten bundel kunnen nog gecorrigeerd worden. 

Waar ik wel bang voor ben is dat Orange de kosten niet vergoed. Dat komt omdat je dochter deze kosten gemaakt heeft met haar nummer en het dus moeilijk te bewijzen is dat er iemand anders achter zit. Ook omdat je dochter zelf haar gsm heeft gegeven aan het nagemaakt profiel. Misschien kan je wel al een klacht neerleggen van oplichting bij de politie dus een PV opstellen. Misschien kan je dan wel met die PV richting Orange stappen om het opgelost te krijgen voor die kosten. 

Sage

 • 

7.5K  messages

il y a 5 ans

Eeerst van harte welkom @Helmuteke  en goedemorgen,

allereerst probeer dat nummer te blokkeren.

En als je kan ga dan naar een Orange shop wie weet kan die je helpen.

Succes.

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

il y a 5 ans

Idd je moet een maand wachten dan kunnen ze achterhalen wie jou heeft opgelicht je mag nooit code doorgeven aan iemand want dan doen ze aankopen op jou account 

Laat ook kopen via online gsm blokkeren 

NOOIT SMS CODES DOORGEVEN 

Pisteur confirmé

 • 

6  messages

il y a 5 ans

Beste 

ik zou nog eens proberen te bellen misschien iemand anders aan de lijn dan 

 

Pisteur confirmé

 • 

10  messages

Beste,

Het is opgelost.
Gisteren contact gekregen met Orange via messenger.
Mvg,

Sage

 • 

11K  messages

@kurt1971  dat is fijn te horen . Wil je dan ook de eventuele oplossing markeren of de post die je het beste geholpen heeft ? Op die manier kunnen we andere Tribers ook helpen.

Pisteur confirmé

 • 

10  messages

Beste,

Ik heb via messenger contact opgenomen met Orange.
Ik heb alles uitgelegd hoe het in elkaar zit.
Als ik mijn factuur ging ontvangen, moest ik daar een printscreen van nemen en doorsturen via messenger naar Orange.
Ik kreeg daar direct reactie op, en ze hebben mijn domiciliëring aangepast en het bedrag (in mijn geval €24,99) gaan ze terug storten of van mijn volgende rekening in mindering brengen.

Mvg,

Loading...