Profil de vl

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

dimanche 19 avril 2020 09:04

Nummeroverdracht geweigerd zonder reden - klantendienst onbereikbaar

Beste,

Recent ben ik Orange klant geworden door de aankoop van een smartphone met abonnement. Ik was voordien prepaid klant bij Mobile Vikings en had om nummeroverdracht gevraagd.

Vier dagen na online activatie van mijn nieuwe simkaart was de nummeroverdracht nog niet voltooid. Ik heb geprobeerd om de klantendienst meermaals te bereiken, telkens zonder succes. Ik sprak ook elke keer een bericht in. Enkele dagen later werd ik eindelijk opgebeld door de klantendienst van Orange met de mededeling dat ik een verkeerd klantennummer van Mobile Vikings had opgegeven en dat zij daarom de nummeroverdracht niet konden uitvoeren (volgens de Orange klantendienst is het klantennummer dat ik kan zien in mijn Mobile Vikings account geen "echt" klantennummer maar enkel een referentie voor communicatie tussen mij en Mobile Vikings). Er werd mij gevraagd om mijn Mobile Vikings simkaartnummer te geven om de overdracht te voltooien.

Twee werkdagen later activeert Orange eindelijk mijn nieuwe abonnement, met een nieuw telefoonnummer en dus niet met nummeroverdracht, zonder mij daarvan op voorhand in te lichten.

Ik ben het hier niet mee eens, nummeroverdracht is immers een wettelijk recht volgens het KB van 2 juli 2013 en elke weigering moet (schriftelijk) gemotiveerd worden door de operator.

Sinds de activatie van mijn nieuwe nummer heb ik elke werkdag naar de klantendienst van Orange gebeld om een gegronde motivering voor de weigering te vragen. Ik heb nog nooit iemand aan de lijn gekregen. Ik heb ook elke keer een bericht ingesproken en ben nog nooit teruggebeld.

Ik ben dan ook zeer ontevreden. Weten jullie tot wie ik me kan richten alvorens een klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecom?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Aucune réponse!
Loading...