Profil de Adriaanvn

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

App laat me geen opties meer kiezen; (nieuwe?) klantenzone registratie onnodig moeilijk

Ik gebruik My Orange 5.4.1 (Android) en heb een Tempo Touch herlaadkaart. Voorheen kon ik via de app extra data als optie nemen, maar nu ontbreekt die optie geheel. De enig overblijvende "Tariefplan wijzigen" functie draait (al dagen) uit op een foutmelding:

Screenshot_20210322-095659.png

Daarna via een browser op een computer geprobeerd in te loggen (hetgeen voorheen altijd lukte): geen toegang. Gebruikersnaam niet bekend etc. Huh?

Geprobeerd een nieuwe account aan te maken. SMS ontvangen; e-mail adres opgegeven. Ik ben een LastPass gebruiker en dat genereert voor iedere dienst een uniek 10 tot 15 karakters lang, moeilijk wachtwoord, dat ik met Control-C (plakken) invul. Dat lukt in het eerste veld wel, maar het tweede accepteert géén Ctrl-C en dus wordt de account niet aangemaakt. Uiteindelijk 'makkelijk5' als wachtwoord zélf getypt en toen kon ik inloggen en opties aanzetten. Aan mee-lezende webmaster@orange.be: Het niet toestaan van Ctrl-C (plakken) werkt onveilige wachtwoorden in de hand!

Maar goed - de app heeft een probleem. Vanochtend 5000 gebeld en eindeloos gewacht, toen iemand gesproken die flat-out zei dat de klantenzone alléén voor abonnementen was en géén antwoord gekregen op mijn eigenlijke vraag.

Wie heeft (ook) problemen met de app en wat is er aan te doen?

Solution acceptée

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Allright. Dit leidt niet op een oplossing (wel tot ergenis). Ik zal als oplossing accepteren dat dit geen oplossing biedt en verontschuldig mij voor het feit dat dit forum vanavond van drie mensen tenmiste een half uur heeft verkwist.

Super User

 • 

7.2K  messages

@Adriaanvn 

Niet elke tthread heeft een oplossing. Vermits je geen antwoord hebt gekregen dat u aanstaat heeft ook deze thread geen oplossing.

Een antwoord aanduiden dat geen antwoord is kan enkel leiden tot frustratie bij een andere Triber die via de zoekfunctie een probleem ingeeft en daar dan leest dat dit probleem een oplossing heeft gekregen. Tot hij het gaat lezen ...

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Het positieve zou zijn dat het de aandacht krijgt van hen die verantwoordelijk zijn:

  • voor het wissen van (oude?) niet in de nieuwe 'ervaring' passende gebruikeraccounts,
  • voor vreemde opties op HTML ingave velden waardoor een sterk wachtwoord niet kan worden ingegeven
  • voor een webserver waarvan de API niet tegelijk met de app wordt veranderd.

Deze thread gaat over het disrespect dat Orange voor (sommige? van) haar klanten heeft. En dus is de 'oplossing', zijnde: "verwacht hier niet teveel van" de correcte.

Super User

 • 

7.2K  messages

@Adriaanvn 

Vermits mailen niet kan en je ook geen "sociale media" wenst te gebruiken rest enkel de snail mail, oftewel de klassieke papieren brief. 

En dat is een gemeende raad hoor .. Op die wijze heb je ook steeds een geschreven spoor, wat je aan de telefoon niet hebt ...

En wie weet, misschien krijg je wel een gefundeerd antwoord... Maar daar hebben wij dus totaal geen invloed op.

Super User

 • 

8K  messages

@Adriaanvn  goedemiddag,

ik vermoed dat er problemen zijn met die zone.

Je kan via Messenger van FB eens een berichtje sturen.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium/

Succes.

Deze krijg je ook van mij:

Tagnieuw.jpg

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Dank voor dat antwoord. Ik heb (uit privacy overwegingen - ben ICT-er) géén Facebook. Zijn er andere mogelijkheden om aandacht van Orange te krijgen?

Super User

 • 

7.2K  messages

Disregard this transmission

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

 @Cdt24801 : You'd rather do this in English? OK - please add to the SOLUTION instead of nagging about the channel. This is supposed to be an alternative to lousy customer support, but it's just 'pluimen' begging...

Super User

 • 

7.2K  messages

@Adriaanvn 

Daar ben je dus mis. Tribe is dus geen alternatieve klantendienst. 

Wat die tekst in het Engels betreft: ik had daar iets geschreven dat eigenlijk niet van toepassing was, dus heb ik die zin er maar gezet omdat een post eens gemaakt niet meer kan verwijderd worden. Wel de tekst aanpassen.

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Dat heb ik begrepen. Tribe is géén alternatieve klantendienst. Mijn fout (als 'rekruut scout') op zoiets te hopen. Wel bijzonder dat de 'help' pagina's van Orange deze community promoten als deel van ... ja, wát eigenlijk?

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Dank voor dat antwoord. Ik heb (uit privacy overwegingen - ben ICT-er) géén Facebook. Zijn er andere mogelijkheden om aandacht van Orange te krijgen?

Super User

 • 

7.6K  messages

Je kunt eens proberen via de menu ( de 3 horizontale balken links boven) @Adriaanvn 

Herladen nemen, etc

Super User

 • 

8K  messages

@Adriaanvn  deze kan je nog proberen?

02 745 95 00 (lokaal tarief)

Succes.

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Dank je @Gregory , voor deze suggestie. Jammer dat je niets specifieks zegt, waardoor ik niet (en waarschijnlijk niemand hier) er iets aan heeft. Wellicht kun zelf eens 'iets' herladen, resetten, opnieuw starten, vervangen of zo iets.., etc.

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Ik heb dat gedaan (om 21:15): geen service voor pre-paid klanten na 20:00. Wel een zéér prettige helpdesk medewerkster. Die verdient pluimen!

Super User

 • 

7.6K  messages

Ja, @Adriaanvn het is een suggestie. Het staat je vrij het niet te proberen. Maar ik denk dat het een goede piste is

Super User

 • 

7.2K  messages

@Adriaanvn 

Je kan ook Twitter gebruiken

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Goed antwoord! Alleen niet zó inhoudelijk... Stel je voor dat ik geen Twitter heb (en het ook niet wil hebben) omdat sociale netwerken een tijdverkwisting zijn. Zeg nou zelf: wat heb je nu écht aan de titel "Lijdende Shaman"? (typfouten opzettelijk). Geen oplossing en al helemaal geen pluim!

Super User

 • 

7.2K  messages

@Adriaanvn 

Je hoeft niet sarcastisch te doen hoor ..

Je hebt vermeld dat je geen Facebook wil gebruiken. Daar kan ik inkomen, ik heb dat ook niet. Maar scheer jij Twitter over dezelfde kam? Ik niet ..

Vandaar mijn antwoord.

Pisteur expérimenté

 • 

27  messages

Ik constateer dat erg nog steeds geen inhoudelijk antwoord is en dat deze hele oefening een tijdverkwisting is (zoals andere sociale netwerken). Da's geen sarcasme en ook niet zo bedoeld.

Super User

 • 

7.6K  messages

We verliezen ook onze tijd met te proberen iemand te helpen @Adriaanvn 

Super User

 • 

7.2K  messages

Wel, beste @Adriaanvn 

Wanneer wij hier op dit forum u mededelen dat de enige manieren om Orange te contacteren deze zijn:

  • Bellen naar de klantendienst
  • Een bericht sturen via messenger
  • Een bericht sturen via Twitter
  • Een klassieke papieren brief sturen

En jij meent dan dat er geen inhoudelijk antwoord is, tja, dan kunnen wij u niet verder helpen. Tenslotte zijn wij hier allemaal ook gewone klanten en dus niet de klantendienst zelf van Orange.

Wat baten kaars en bril ....

Tussen haakjes, van "sociale media" maak je zelf een tijdverspilling zo groot of zo klein als je zelf wil. Het is niet omdat je een account hebt dat je daar dagelijks moet mee spelen. Ik open mijn Twitter account misschien tweemaal op een jaar .. Er staat daar dan ook niet veel in ... Maar als ik het eens nodig heb dan is het er.

Vriendelijke groetjes van een ex-collega (gepensioneerd) professioneel leidinggevend IT specialist.

Loading...