Profil de Froxx

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

3 dagen na installatie Orange nog STEEDS GEEN TV

Na dagenlang zonder TV en Internet te zitten van Telenet ben ik overgeschakeld naar Orange.

Woensdag (eergisteren) is de technieker alles komen installeren. Internet werkt perfect.

Ik heb nu 2 decoders van Orange (2 TV's) en 1 box is nog NIET geactiveerd. Na 8x te bellen met de klantendienst is dit probleem nog steeds niet opgelost.

Er schijnt een probleem te zijn met "de TV-rechten". Dit wordt doorgestuurd en doorgestuurd van dienst naar dienst, naar de "experts", maar er komt maar geen schot in de zaak. Dit resulterend in al 3 dagen geen TV te hebben op 1 box, en nu komt het weekend eraan.

Wat kan ik in godsnaam doen om dit probleem aan te pakken, want via de klantendienst lost het toch niks op.

Frustrerend tot en met.

Solution acceptée

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Aangedrongen om een technieker lamgs te sturen. Ze wilden dit niet doen gedurende een week. Tot ik vandaag hun weer belde en aamdrong om toch een technieker te sturen. Hij is langsgekomen en probleem is gefixt op 15min. Fout van installateur, verkeerd serienummer doorgegeven. 

Maar volgens de klantendienst konden ze het probleem op afstand oplossen, niet dus. Snap niet dat ze dit niet kunnen zien van dag 1, ipv het een hele week te laten aanslepen.

Super User

 • 

7.7K  messages

Toch zal je via de klantendienst moeten passeren, @Froxx 

Die vindt het ook niet plezant dat dit aansleept en wil ook dat het zo snel mogelijk opgelost is 

( ik ben ook klant)

Maar een paar dagen met 1 TV minder is nu toch het einde van de wereld niet.  Verplaats je werkende box eventueel naar waar je TV het meest nodig hebt

Waar het nog niet werkt kun  je evt VrtMax/VtmGo gebruiken

Good luck

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Dit is jammer genoeg wel heel erg. Ik woon niet alleen, en de andere persoon in kwestie heeft nu al 4 volle dagen geen tv. Na een nieuwe installatie zou dit écht niet mogen gebeuren. 

Tijdelijke oplossing gevonden, Orange TV plus op de laptop en via HDMI in de 2de TV.

 

Super User

 • 

7.7K  messages

Good, @Froxx 

Super User

 • 

7.7K  messages

Je kunt ook de werkende decoder bij die persoon zetten - als je het al niet gedaan hebt

Super User

 • 

8.1K  messages

@Froxx goedemorgen, het is zoals @Gregory al schrijft

je kan al kijken hé.

Misschien eens via FB-Messenger contact opnemen?

Tag2023.jpg

 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Ikzelf kan kijken ja, maar de andere persoon met wie ik samenleef is wel gekl**t. 

Tijdelijke oplossing gevonden nu door Orange TV Plus op de laptop op te zetten en via HDMI kabel in de 2de TV waar de box niet werkt

Guerisseur expérimenté

 • 

607  messages

Kun je niet Orange TV app op de 2de persoon zijn gsm zetten en hem laten streamen naar de Chromecast die ingebouwd zit in de 2de decoder? Is ietsje praktischer volgens mij, niet?

Een TV box kun je via deze pagina registeren https://webform-orange.portail.alphanetworks.be/?lng=nl 
Echter als je reeds contact hebt genomen met de klantendienst vermoed ik dat er achterliggend iets gaande zal zijn waardoor deze link dus niet zal werken.

De TV box moet verbonden zijn met internet by the way. Soms helpt het om hem even bekabeld aan te sluiten ipv via wifi (geen idee waarom, ooit eens zo het probleem opgelost 😂).

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Beste

De box is verbonden met het internet maar er scheelt inderdaad iets achterliggend. We zijn nu 7 dagen later en nog steeds niets. Snap niet dat die IT-mannen niet sneller een oplossing kunnen vinden. 

Nu zeiden ze gisteren wel dat het morgen in orde "zou" zijn. Dus nog even afwachten en hopen!

Alleszins worden we wel gecompenseerd voor dit ongemak

Loading...